“Bezitters bestelauto’s in VK krijgen moeilijker lening”

Aan eigenaren van bestelauto’s in het Verenigd Koninkrijk worden op grote schaal leningen ontzegd door banken. Dat stelt de Britse importeur van Mercedes-Benz op basis van eigen onderzoek.

Hoewel de bestelautorijders een bijdrage van 43,8 miljard pond aan de Britse economie leveren, wordt bijna zestig procent bij het doen van een aanvraag de deur gewezen. "Wie in Engeland een bestelauto bezit, betaalt jaarlijks gemiddeld 5.600 pond (ca. 7.000 euro) aan belastingen op brandstof en motorrijtuigenbelasting ", aldus de onderzoekers. "Dit komt neer op een vijfde à zesde deel van zijn of haar totale inkomen, buiten de inkomstenbelasting en verplichte premies om. Hoewel twee-derde deel van het midden- en kleinbedrijf verwacht om binnen nu en twaalf maanden te zullen groeien, wordt 58 procent van de aangevraagde leningen voor investeringen afgewezen. (…) The Bank of England meent dat leningen aan het mkb meer risico opleveren dan andere leningen."
De bemoeienis van Mercedes-Benz Vans met deze materie beperkt zich niet tot het signaleren ervan; de importeur heeft besloten het Britse mkb de helpende hand toe te steken door een nieuw op hen gericht National Business Development Team in het leven te roepen. Directeur Steve Bridge: "Kredietverstrekkers zien deze belangrijke doelgroep steeds meer over het hoofd, terwijl zij enorm bijdraagt aan de economie. Het wordt tijd dat kapitaal ook hun kant uit gaat." (bron: BusinessVans)  

 

“Bezitters bestelauto’s in VK krijgen moeilijker lening” - Automobielmanagement.nl

“Bezitters bestelauto’s in VK krijgen moeilijker lening”

Aan eigenaren van bestelauto’s in het Verenigd Koninkrijk worden op grote schaal leningen ontzegd door banken. Dat stelt de Britse importeur van Mercedes-Benz op basis van eigen onderzoek.

Hoewel de bestelautorijders een bijdrage van 43,8 miljard pond aan de Britse economie leveren, wordt bijna zestig procent bij het doen van een aanvraag de deur gewezen. "Wie in Engeland een bestelauto bezit, betaalt jaarlijks gemiddeld 5.600 pond (ca. 7.000 euro) aan belastingen op brandstof en motorrijtuigenbelasting ", aldus de onderzoekers. "Dit komt neer op een vijfde à zesde deel van zijn of haar totale inkomen, buiten de inkomstenbelasting en verplichte premies om. Hoewel twee-derde deel van het midden- en kleinbedrijf verwacht om binnen nu en twaalf maanden te zullen groeien, wordt 58 procent van de aangevraagde leningen voor investeringen afgewezen. (…) The Bank of England meent dat leningen aan het mkb meer risico opleveren dan andere leningen."
De bemoeienis van Mercedes-Benz Vans met deze materie beperkt zich niet tot het signaleren ervan; de importeur heeft besloten het Britse mkb de helpende hand toe te steken door een nieuw op hen gericht National Business Development Team in het leven te roepen. Directeur Steve Bridge: "Kredietverstrekkers zien deze belangrijke doelgroep steeds meer over het hoofd, terwijl zij enorm bijdraagt aan de economie. Het wordt tijd dat kapitaal ook hun kant uit gaat." (bron: BusinessVans)