De afzet van bedrijfswagens steeg met 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2014, terwijl het Europese marktaandeel met 0,56 procentpunt groeide tot iets meer dan vier procent. Ook Nederland deed het prima in het eerste halfjaar met een groei met 550 stuks (+22,5%).
De verkooptoename heeft betrekking op alle bedrijfswagens van Opel. De afzet van de Movano nam met 34 procent toe tot circa tienduizend eenheden, goed voor een nieuw verkooprecord en het hoogste marktaandeel van Opel in dit segment ooit. Hetzelfde geldt voor de Vivaro, die met circa 29 duizend registraties (+27%) nooit eerder zo’n groot marktaandeel in handen had. De Opel Combo boekte het beste verkoopresultaat sinds 2011. In de eerste zes maanden van 2015 werden ruim 9,5 duizend exemplaren geregistreerd (+15%).

Er is ook veel vraag naar de onlangs geïntroduceerde Corsavan, waarvan inmiddels drieduizend stuks in Europa zijn verkocht. "De halfjaarcijfers zijn het bewijs van onze succesvolle strategie op het gebied van lichte bedrijfswagens. Voor onze geherstructureerde Opel Bedrijfswagens-divisie vormen de vernieuwde Movano en nieuwe Vivaro de ideale basis voor verdere groei", zegt directeur Steffen Raschig van Commercial Vehicles bij Opel.
In Finland, Zwitserland en Roemenië boekte Opel Bedrijfswagens zijn beste halfjaarcijfers ooit. In Noorwegen, Portugal, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk werden de beste resultaten sinds 2011 behaald. De verkoop van Opel Bedrijfswagens steeg in 22 Europese landen, terwijl het marktaandeel in twintig landen toenam. De versterking van het bedrijfswagenaanbod is een belangrijke pijler in het groeiplan DRIVE! 2022 van Opel. In de komende zeven jaar streeft Opel naar een afzetstijging van tachtig duizend bedrijfswagens in 2013 naar honderdvijftig duizend in 2022.