Renault Pro+ krijgt nieuwe, mondiale betekenis

Renault introduceert het nieuwe merk Pro+. De in Europa al bekende naam krijgt een nieuwe betekenis en zal wereldwijd worden gebruikt. Pro+ richt zich voortaan op de professionele begeleiding van bestelautoklanten door gespecialiseerde dealers

Dit gaat van het adviseren in de showroom tot en met de gehele gebruiksperiode van het voertuig. De nieuwe, wereldwijde inzet van het merk Pro+ maakt onderdeel uit van de ambitieuze plannen die Renault heeft op het gebied van lichte bedrijfswagens. Donderdag presenteerde Renault’s hoogste baas op dit gebied, Ashwani Gupta, deze tijdens een speciale persbijeenkomst in Parijs. "Wij hebben besloten om met Renault LCV niet alleen in Europa de nummer 1 te zijn, maar ook op andere continenten. Wij hebben al een sterke positie in Zuid-Amerika en Afrika en die willen wij de komende jaren gaan verstevigen. Tegelijkertijd gaan wij nieuwe markten aanboren, want er zijn nog volop groeikansen voor onze bestelauto’s de andere dan de 112 landen waar wij reeds aanwezig zijn."

Renault Alaskan

Ashwani Gupta, die eerder met succes de Datsun Go op de Indiase markt introduceerde, onthulde in Parijs een vierstappenplan waarmee hij de lcv’s van Renault de wereld wil laten veroveren. Behalve de bovengenoemde ‘new markets’ gaat het dan om ‘new partnerships’, waarbij Fiat genoemd werd, voor welk merk Renault de nieuwe Scudo gaat bouwen. En het gaat om ‘new customer experience’ waarin het nieuwe Pro+ centraal staat, en om ‘new product’ dat draait om de introductie van een nieuwe pick-up. Bij de term bedrijfswagens moeten we namelijk beslist niet alleen aan bestelauto’s denken, zoals wij in Europa al gauw doen, maar vooral ook aan voertuigen met een open laadbak. Dit is het type auto waarvoor Renault met name in de genoemde continenten kansen ziet. Om dit idee kracht bij te zetten presenteerde Gupta samen met designchef Laurens van den Acker de nieuwe 1-tons pick-up Alaskan als showtruck.

2017 naar Nederland

Het gaat om een fraaie variatie op de onlangs aangekondigde Nissan NP300 Navara. De Alaskan (‘Alles Kan’ grapte het Nederlandse journaille al snel) werd gepresenteerd als ‘showtruck’ zonder interieur en aandrijving; de productieversie zal uiterlijk volgens Van den Acker alleen op detailniveau verschillen. Die versie wordt 2016 in zijn definitieve vorm onthuld en komt in 2017 ook op de Nederlandse markt, aldus Renault Nederland. De 1-tons pick-up komt in het gamma naast de Renault Duster Oroch, een vijfpersoons pick-up op basis van de auto die bij ons Dacia Duster heet.

Renault Pro+ krijgt nieuwe, mondiale betekenis - Automobielmanagement.nl

Renault Pro+ krijgt nieuwe, mondiale betekenis

Renault introduceert het nieuwe merk Pro+. De in Europa al bekende naam krijgt een nieuwe betekenis en zal wereldwijd worden gebruikt. Pro+ richt zich voortaan op de professionele begeleiding van bestelautoklanten door gespecialiseerde dealers

Dit gaat van het adviseren in de showroom tot en met de gehele gebruiksperiode van het voertuig. De nieuwe, wereldwijde inzet van het merk Pro+ maakt onderdeel uit van de ambitieuze plannen die Renault heeft op het gebied van lichte bedrijfswagens. Donderdag presenteerde Renault’s hoogste baas op dit gebied, Ashwani Gupta, deze tijdens een speciale persbijeenkomst in Parijs. "Wij hebben besloten om met Renault LCV niet alleen in Europa de nummer 1 te zijn, maar ook op andere continenten. Wij hebben al een sterke positie in Zuid-Amerika en Afrika en die willen wij de komende jaren gaan verstevigen. Tegelijkertijd gaan wij nieuwe markten aanboren, want er zijn nog volop groeikansen voor onze bestelauto’s de andere dan de 112 landen waar wij reeds aanwezig zijn."

Renault Alaskan

Ashwani Gupta, die eerder met succes de Datsun Go op de Indiase markt introduceerde, onthulde in Parijs een vierstappenplan waarmee hij de lcv’s van Renault de wereld wil laten veroveren. Behalve de bovengenoemde ‘new markets’ gaat het dan om ‘new partnerships’, waarbij Fiat genoemd werd, voor welk merk Renault de nieuwe Scudo gaat bouwen. En het gaat om ‘new customer experience’ waarin het nieuwe Pro+ centraal staat, en om ‘new product’ dat draait om de introductie van een nieuwe pick-up. Bij de term bedrijfswagens moeten we namelijk beslist niet alleen aan bestelauto’s denken, zoals wij in Europa al gauw doen, maar vooral ook aan voertuigen met een open laadbak. Dit is het type auto waarvoor Renault met name in de genoemde continenten kansen ziet. Om dit idee kracht bij te zetten presenteerde Gupta samen met designchef Laurens van den Acker de nieuwe 1-tons pick-up Alaskan als showtruck.

2017 naar Nederland

Het gaat om een fraaie variatie op de onlangs aangekondigde Nissan NP300 Navara. De Alaskan (‘Alles Kan’ grapte het Nederlandse journaille al snel) werd gepresenteerd als ‘showtruck’ zonder interieur en aandrijving; de productieversie zal uiterlijk volgens Van den Acker alleen op detailniveau verschillen. Die versie wordt 2016 in zijn definitieve vorm onthuld en komt in 2017 ook op de Nederlandse markt, aldus Renault Nederland. De 1-tons pick-up komt in het gamma naast de Renault Duster Oroch, een vijfpersoons pick-up op basis van de auto die bij ons Dacia Duster heet.