Fiat stapt met Fullback in pick-upsegment

Fiat Professional presenteert op de Dubai International Motor Show het nieuwe model Fullback. Dit is een pick-up op basis van de Mitsubishi L200. De auto komt mei volgend jaar op de markt in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Nu ook andere dan de geijkte Japanse merken en Ford zich in het pick-up-segment gaan mengen, wordt het daar onderhand wel erg druk. Renault presenteerde onlangs de Alaskan, Mercedes-Benz heeft een soortgelijke pick-up op stapel staan en nu presenteert Fiat Professional, het bedrijfswagenmerk van Fiat Chrysler Automobiles, de Fullback. De naam verwijst naar de positie van bepaalde spelers in rugby en American football. Net als Renault schermt Fiat Professional met de indrukwekkende verkoopstatistieken van pick-ups in de EMEA-regio; met 675 duizend stuks is de pick-up daar goed voor 23 procent van de LCV-verkopen. In het Midden-Oosten is het percentage zelfs 58 procent, in Afrika 52 procent, aldus de fabrikant. Geen wonder dat steeds meer merken een graantje van deze markt willen ‘oppikken’.

Fiat heeft het in de persinformatie met geen woord over Mitsubishi, maar de uiterlijke kenmerken van de Fullback laten geen misverstanden bestaan over de herkomst van het model. De auto wordt leverbaar als Single Cab, Extended Cab, Double Cab en Chassis en in drie luxegradaties. Het laadvermogen verschilt per versie en bedraagt in het meest gunstige geval 1.100 kg. In Europa zal de auto worden geleverd met een 2,4-liter turbodiesel met 150 of 180 pk. Er is keuze tussen een handgeschakelde 6-bak en een 5-traps automaat en uit 2WD en 4WD.

Fiat stapt met Fullback in pick-upsegment - Automobielmanagement.nl

Fiat stapt met Fullback in pick-upsegment

Fiat Professional presenteert op de Dubai International Motor Show het nieuwe model Fullback. Dit is een pick-up op basis van de Mitsubishi L200. De auto komt mei volgend jaar op de markt in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

Nu ook andere dan de geijkte Japanse merken en Ford zich in het pick-up-segment gaan mengen, wordt het daar onderhand wel erg druk. Renault presenteerde onlangs de Alaskan, Mercedes-Benz heeft een soortgelijke pick-up op stapel staan en nu presenteert Fiat Professional, het bedrijfswagenmerk van Fiat Chrysler Automobiles, de Fullback. De naam verwijst naar de positie van bepaalde spelers in rugby en American football. Net als Renault schermt Fiat Professional met de indrukwekkende verkoopstatistieken van pick-ups in de EMEA-regio; met 675 duizend stuks is de pick-up daar goed voor 23 procent van de LCV-verkopen. In het Midden-Oosten is het percentage zelfs 58 procent, in Afrika 52 procent, aldus de fabrikant. Geen wonder dat steeds meer merken een graantje van deze markt willen ‘oppikken’.

Fiat heeft het in de persinformatie met geen woord over Mitsubishi, maar de uiterlijke kenmerken van de Fullback laten geen misverstanden bestaan over de herkomst van het model. De auto wordt leverbaar als Single Cab, Extended Cab, Double Cab en Chassis en in drie luxegradaties. Het laadvermogen verschilt per versie en bedraagt in het meest gunstige geval 1.100 kg. In Europa zal de auto worden geleverd met een 2,4-liter turbodiesel met 150 of 180 pk. Er is keuze tussen een handgeschakelde 6-bak en een 5-traps automaat en uit 2WD en 4WD.