LDV terug met personen- en bestelauto’s

Toen het bestelautomerk LDV in 2009 failliet ging, werd de boedel opgekocht door het Chinese SAIC, dat de LDV Maxus onder de naam V80 voornamelijk op de thuismarkt ging verkopen. De Chinese eigenaar heeft nu 2,2 miljard dollar in het merk geïnvesteerd en zegt met nieuwe modellen op de proppen te komen.

LDV terug met personen- en bestelauto's.

De ooit in Engeland geproduceerde bestelwagens van LDV keren terug naar Britse en Ierse bodem, zij het na een bootreis vanuit China. SAIC Maxus bouwt daar al enige tijd zo’n zes miljoen exemplaren van de aloude besteller per jaar. Nu wil het merk uitbreiden met een SUV, een pick-up en een nieuwe compacte MPV genaamd G10, zo bericht de Britse pers. Eerst komt de LDV V80 bestelwagen terug en wel met versies van L1H1 tot en met L2H3 evenals een chassis-cabine. De motor is een 2,5-liter viercilinder turbodiesel met maximaal 136 pk en 330 Nm. Uit de garantievoorwaarden spreekt veel vertrouwen van de eigen organisatie in het product: vijf jaar of 200 duizend mijl (360 duizend kilometer). In de Australische versie van de EuroNCAP crashtest kwam de auto augustus vorig jaar zeer slecht naar voren; de score bedroeg slechts twee sterren.

Reacties

zes miljoen per jaar?

Geplaatst door: Ronald op
LDV terug met personen- en bestelauto’s - Automobielmanagement.nl

LDV terug met personen- en bestelauto’s

Toen het bestelautomerk LDV in 2009 failliet ging, werd de boedel opgekocht door het Chinese SAIC, dat de LDV Maxus onder de naam V80 voornamelijk op de thuismarkt ging verkopen. De Chinese eigenaar heeft nu 2,2 miljard dollar in het merk geïnvesteerd en zegt met nieuwe modellen op de proppen te komen.

LDV terug met personen- en bestelauto's.

De ooit in Engeland geproduceerde bestelwagens van LDV keren terug naar Britse en Ierse bodem, zij het na een bootreis vanuit China. SAIC Maxus bouwt daar al enige tijd zo’n zes miljoen exemplaren van de aloude besteller per jaar. Nu wil het merk uitbreiden met een SUV, een pick-up en een nieuwe compacte MPV genaamd G10, zo bericht de Britse pers. Eerst komt de LDV V80 bestelwagen terug en wel met versies van L1H1 tot en met L2H3 evenals een chassis-cabine. De motor is een 2,5-liter viercilinder turbodiesel met maximaal 136 pk en 330 Nm. Uit de garantievoorwaarden spreekt veel vertrouwen van de eigen organisatie in het product: vijf jaar of 200 duizend mijl (360 duizend kilometer). In de Australische versie van de EuroNCAP crashtest kwam de auto augustus vorig jaar zeer slecht naar voren; de score bedroeg slechts twee sterren.

Reacties

zes miljoen per jaar?

Geplaatst door: Ronald op