De bestelautoverkopen zijn hiermee al 22 maanden onafgebroken beter dan in dezelfde maand van het jaar daarvoor. Dit blijkt uit cijfers van RDC, bewerkt door AUMACON.

Opgeteld over de eerste acht maanden zijn er dit jaar inmiddels 50.158 nieuwe bestelauto’s genoteerd tegenover 40.210 stuks in dezelfde periode van 2015; een stijging van 24,7 procent. De reden voor deze opmerkelijke verkooptoename moet vooral gezocht worden bij de aantrekkende economie in ons land. Met name de bouw en bezorgdiensten doen goede zaken en vervangen nu massaal hun vaak wat verouderde wagenpark.

 e ooit zo ongenaakbare koppositie van Volkswagen komt gaandeweg steeds verder onder druk te staan; het merk heeft als enig top-5 merk moeite om het tempo van de markttoename bij te houden en stijgt dit jaar ‘slechts’ 22,6 procent in volume. De overige top-5 merken zien hun bestelautoafzet met percentages variërend tussen 30 en 42 procent toenemen.

Na acht maanden ziet de merkenrangorde er als volgt uit: 1. Volkswagen (11.797 stuks, marktaandeel 23,5%), 2. Mercedes-Benz (8.051/16,1%), 3. Ford (6.726/13,4%), 4. Renault (6.153/12,3%) en 5. Peugeot (4.630/9,2%).