De overhandiging van de award vond plaats tijdens een speciale ceremonie op de Autosalon van Genève. De award weerspiegelt de ‘geest van Mazda als uitdagend merk’ en gaat vergezeld van een geldprijs van tienduizend euro. Mazda beloont projecten die dankzij het gebruik van moderne vormen van positieve communicatie het dagelijks leven weten te verbeteren. De 23-jarige Junkkari zal het geld gebruiken voor een radiocampagne die is gericht op het voorkomen van vuurwapengeweld in Afrika. "De jury was vooral onder de indruk van de inzet, toewijding en professionaliteit van Antti Junkkari", aldus Guyton. "Wij denken dat zijn opmerkelijke initiatief zal helpen bij het verbeteren van de dagelijkse situatie in veel Afrikaanse landen. En het project past perfect bij de filosofie van Mazda om door uitdagingen aan te gaan de resultaten uiteindelijk te verbeteren."

De officiële betrokkenheid van Mazda bij het project, genaamd ‘Bewustwording over handvuurwapens via interactieve radioprogramma’s’, begint in april als de onderneming de eerste voorbereidende reis naar Zambia ondersteunt. Hierna is Junkkari van plan het prijzengeld te gebruiken om lokale organisaties te vormen en daarmee radioprogramma’s te produceren. Vuurwapengeweld is een groot probleem in Zambia en andere delen van Afrika, waar wapens overal en gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Radio is in deze gebieden het beste middel om met de bevolking te communiceren en hen te informeren over het onderwerp. "Mazda verstrekt cruciale steun voor dit project", zegt Junkkari.

De Mazda Make Things Better Award werd in oktober vorig jaar gelanceerd in Warschau op de 13e Wereldtop voor winnaars van de Nobelprijs voor de Vrede, een jaarlijks forum waar ideeën worden uitgewisseld over hoe de wereld verbeterd kan worden. De prijs werd bedacht door Mazda samen met de Civic Academy van het Lech Walesa Instituut. Tijdens de Wereldtop werden meer dan 120 projectvoorstellen voor de award ingediend.