Michelle Christensen is de vrouw achter de Honda NSX

De NSX supercar van Honda, die deze week staat te ‘shinen’ op de Detroit Autoshow, trekt niet alleen aandacht vanwege het spectaculaire ontwerp maar ook vanwege de ontwerper. Of ontwerpster, om precies te zijn, want de nieuwe NSX is de eerste supercar die is ontworpen onder leiding van een vrouw.

Michelle Christensen (34) staat sinds Honda het concept voor de NSX in 2012 lanceerde aan het hoofd van een team van acht mensen. "Ze wilden een emotioneel, 3-D soort gevoel. Dat was mijn eerste prioriteit. We hebben echt geprobeerd om er een soort beeld van te maken met van voren een soort agressieve, gemene personaliteit ," aldus Christensen. Vooral het feit dat de motor in het midden is geplaatst, gaf haar meer mogelijkheden. "Daardoor konden we er meer gaten in aanbrengen en het zo meer exotisch maken." 

Honda hoopt met het nieuwe model volgens de ontwerpster de concurrentie aan te gaan met auto’s als de Audi R8, Ferrari 458 en Porsche 911 Turbo S. "Hoewel hij een kleinere motor heeft, is het wel een ontzettend lekkere sportauto om te hebben." Christensen heeft het gevoel voor superauto’s van haar vader die haar al op jonge leeftijd liet rondscharrelen in zijn garage in San José.

Michelle Christensen is de vrouw achter de Honda NSX - Automobielmanagement.nl

Michelle Christensen is de vrouw achter de Honda NSX

De NSX supercar van Honda, die deze week staat te ‘shinen’ op de Detroit Autoshow, trekt niet alleen aandacht vanwege het spectaculaire ontwerp maar ook vanwege de ontwerper. Of ontwerpster, om precies te zijn, want de nieuwe NSX is de eerste supercar die is ontworpen onder leiding van een vrouw.

Michelle Christensen (34) staat sinds Honda het concept voor de NSX in 2012 lanceerde aan het hoofd van een team van acht mensen. "Ze wilden een emotioneel, 3-D soort gevoel. Dat was mijn eerste prioriteit. We hebben echt geprobeerd om er een soort beeld van te maken met van voren een soort agressieve, gemene personaliteit ," aldus Christensen. Vooral het feit dat de motor in het midden is geplaatst, gaf haar meer mogelijkheden. "Daardoor konden we er meer gaten in aanbrengen en het zo meer exotisch maken." 

Honda hoopt met het nieuwe model volgens de ontwerpster de concurrentie aan te gaan met auto’s als de Audi R8, Ferrari 458 en Porsche 911 Turbo S. "Hoewel hij een kleinere motor heeft, is het wel een ontzettend lekkere sportauto om te hebben." Christensen heeft het gevoel voor superauto’s van haar vader die haar al op jonge leeftijd liet rondscharrelen in zijn garage in San José.