Adrian van Hooydonk, senior vice-president van BMW Group, viel de eer te beurt vanwege zijn bijzondere verdiensten voor het designvak. Van Hooydonk nam daarbij het door Ted Noten ontworpen symbool in ontvangst. Eerder ontving Van Hooydonk ook al de Global Innovation Award, for outstanding design and technology. BNO-voorzitter Timo de Rijk: "Van Hooydonk is in alles een voorbeeld van de nieuwe ontwerper; hij is geïnteresseerd in nieuwe vormen van mobiliteit, reageert pro-actief op de energierevolutie van deze tijd en hij positioneert daarmee de auto als onderdeel van de leefstijl van de 21ste eeuw. Voor zijn generatie is design voor het eerst niet langer anoniem, maar leidend in de beleving van de auto."
Adrian van Hooydonk (1964) studeerde industrieel ontwerp aan de TU Delft en het Art Center Europe in Vevey, Zwitserland. In 1992 begon Van Hooydonk als ontwerper bij de BMW Groep. Van 2001 tot 2004 was hij directeur van het internationaal vermaarde designbureau Designworks USA in Californië, een dochteronderneming van de BMW Group. In 2009 werd hij opperhoofd van de ontwerpafdeling van de groep die de merken BMW, Mini en Rolls-Royce bevat. (bron: autointernatonaal.nl)