Van Olmen nieuwe directeur Citroën en DS Nederland

Citroën en DS Nederland hebben een nieuwe algemeen directeur. Peter Spelt wordt per 1 augustus opgevolgd door Merijn van Olmen.

Spelt vervulde de functie sinds begin 2015 maar hij vertrekt naar Duitsland. Als Directeur Citroën Retail wordt hij er verantwoordelijk voor de eigen dealervestigingen van Citroën in de grote steden.

Merijn van Olmen (38) is sinds vijf jaar bij PSA Nederland werkzaam. Hij heeft diverse functies bekleed op het gebied van marketing, verkoop en human resources. Van Olmen, die een bedrijfskundige achtergrond heeft, was hiervoor werkzaam bij onder meer Samsung en Jan de Jong (BMW & Mini) in Amersfoort en Hilversum.

De nieuwe directeur van Citroën en DS staat voor de uitdaging aan de slag te gaan voor twee merken: "Citroën is een sterk merk met een bijzondere (Nederlandse) achtergrond, dat al generaties lang klanten aanspreekt. Wat mij betreft zetten we dit merk nog meer op de kaart als eigenzinnig automerk, oftewel ‘de vreemde eend in de bijt’. We streven ernaar nummer één te worden op het gebied van klantenaanbeveling", aldus Van Olmen. "DS, het jongste premiumautomerk ter wereld, moet verder worden uitgebouwd in Nederland. Het is hoog tijd de Franse luxe in ere te herstellen op autogebied."

 

Van Olmen nieuwe directeur Citroën en DS Nederland - Automobielmanagement.nl

Van Olmen nieuwe directeur Citroën en DS Nederland

Citroën en DS Nederland hebben een nieuwe algemeen directeur. Peter Spelt wordt per 1 augustus opgevolgd door Merijn van Olmen.

Spelt vervulde de functie sinds begin 2015 maar hij vertrekt naar Duitsland. Als Directeur Citroën Retail wordt hij er verantwoordelijk voor de eigen dealervestigingen van Citroën in de grote steden.

Merijn van Olmen (38) is sinds vijf jaar bij PSA Nederland werkzaam. Hij heeft diverse functies bekleed op het gebied van marketing, verkoop en human resources. Van Olmen, die een bedrijfskundige achtergrond heeft, was hiervoor werkzaam bij onder meer Samsung en Jan de Jong (BMW & Mini) in Amersfoort en Hilversum.

De nieuwe directeur van Citroën en DS staat voor de uitdaging aan de slag te gaan voor twee merken: "Citroën is een sterk merk met een bijzondere (Nederlandse) achtergrond, dat al generaties lang klanten aanspreekt. Wat mij betreft zetten we dit merk nog meer op de kaart als eigenzinnig automerk, oftewel ‘de vreemde eend in de bijt’. We streven ernaar nummer één te worden op het gebied van klantenaanbeveling", aldus Van Olmen. "DS, het jongste premiumautomerk ter wereld, moet verder worden uitgebouwd in Nederland. Het is hoog tijd de Franse luxe in ere te herstellen op autogebied."