‘Meer vrouwen aan de top in de autosector’

Vrouwen in leidende posities in de Britse autosector hebben een UK Automotive 30% Club opgericht. Die streeft er naar om 30 procent van de hogere management- en directiebanen door vrouwen in te laten nemen. Daar nemen ze echter wel de tijd voor, want het doel is die 30 procent in 2030 te halen.

‘Meer vrouwen aan de top in de autosector’

De club heeft inmiddels Toyota, Mazda, Kia en Bentley alsmede de grotere Britse dealerketens Vertu Motors, Lookers, Group 1 Automotive, TrustFord en Vantage Motor Group als leden weten binnen te halen. Julia Muir, die al jaren in de autosector werkt en tegenwoordig les geeft aan Loughborough University Centre for Automotive Management: "We zijn een club van progressief vooruit denkende bazen van dealers en fabrikanten. Ik ben sterk van mening dat er niet zoiets is als de vrouwelijke markt. Vrouwen maken de helft van de bevolking uit. Het is wel erg gemakkelijk geworden om te roepen: "Er werken niet veel vrouwen in de sector dus daarom begrijpen we de vrouwen markt ook niet." Zij stelt ook dat de werkomgeving prettiger wordt als er meer evenwicht tussen de geslachten bestaat. "Dat weerspiegelt het leven buiten de dealer, het leven in het algemeen."

‘Meer vrouwen aan de top in de autosector’ - Automobielmanagement.nl

‘Meer vrouwen aan de top in de autosector’

Vrouwen in leidende posities in de Britse autosector hebben een UK Automotive 30% Club opgericht. Die streeft er naar om 30 procent van de hogere management- en directiebanen door vrouwen in te laten nemen. Daar nemen ze echter wel de tijd voor, want het doel is die 30 procent in 2030 te halen.

‘Meer vrouwen aan de top in de autosector’

De club heeft inmiddels Toyota, Mazda, Kia en Bentley alsmede de grotere Britse dealerketens Vertu Motors, Lookers, Group 1 Automotive, TrustFord en Vantage Motor Group als leden weten binnen te halen. Julia Muir, die al jaren in de autosector werkt en tegenwoordig les geeft aan Loughborough University Centre for Automotive Management: "We zijn een club van progressief vooruit denkende bazen van dealers en fabrikanten. Ik ben sterk van mening dat er niet zoiets is als de vrouwelijke markt. Vrouwen maken de helft van de bevolking uit. Het is wel erg gemakkelijk geworden om te roepen: "Er werken niet veel vrouwen in de sector dus daarom begrijpen we de vrouwen markt ook niet." Zij stelt ook dat de werkomgeving prettiger wordt als er meer evenwicht tussen de geslachten bestaat. "Dat weerspiegelt het leven buiten de dealer, het leven in het algemeen."