Na de opening van het Alfa Romeo Museum in Arese bij Milaan als eerste stap investeert FCA nu steeds meer in het herleven van haar verleden. "We willen opnieuw een sterke verbinding leggen tussen onze geschiedenis en wat de moderne cultuur van onze merken verwacht," legt Giolito uit. "Eerst ging het alleen om het organiseren van evenementen met klassieke auto’s, rallies en zo. Maar nu hebben we onze missie uitgebreid met de restauratie van belangrijke auto’s en het klaar maken daarvan voor belangrijke races zoals de Mille Miglia."

FCA zal, net als veel andere grote merken, ook beginnen met het verzorgen van onderdelen en infrastructuur voor enthousiastelingen voor haar merken Alfa, Fiat, Lancia en Abarth. Na een succesvol begin met de Abarth Classiche wordt dat binnenkort uitgebreid naar Lancia. Per 2017 zullen Fiat en Alfa Romeo volgen. In dat kader zal FCA ook originaliteitscertificaten, nummer verificatie, handboeken en dergelijke gaan verstrekken. "Zodra we de FCA Heritage website in de lucht hebben, kan je een groot aantal onderdelen en merchandise artikelen voor bepaalde modellen kopen. Dat zullen we in de loop van de tijd verder uitbouwen."