Top van Faraday verlaat het schip

Twee topmensen van Faraday Future, de Chinese/Amerikaanse start-up die een superluxe elektrische sportauto wil lanceren, hebben het kennelijk zinkende schip al na enkele maanden verlaten.

Top van Faraday verlaat het schip

Marco Mattiacci stapte na zeven maanden op als chief brand and commercial officer terwijl Joey Sommer zijn functie als vice-president productmarketing and growth er al na drie maanden aan heeft gegeven.

Beide coryfeeën hadden voor hun komst naar Faraday Future hun sporen ruimschoots verdiend in de internationale autowereld. Mattiacci werkte onder meer als CEO van Ferrari North America en Ferrari Asia Pacific en was daarvoor directeur van het Scuderia Ferrari Formule 1 raceteam. Sommer vervulde managementposities bij Volkswagen, Daimler, Opel en Renault. Sommige bronnen stellen dat het goedbetaalde tweetal is verdwenen om Faraday Futures wat financiële adem te geven. Het bedrijf wordt geteisterd door hoge schulden, rechtszaken van leveranciers die hun geld willen zien en financieel mismanagement in het algemeen.

Top van Faraday verlaat het schip - Automobielmanagement.nl

Top van Faraday verlaat het schip

Twee topmensen van Faraday Future, de Chinese/Amerikaanse start-up die een superluxe elektrische sportauto wil lanceren, hebben het kennelijk zinkende schip al na enkele maanden verlaten.

Top van Faraday verlaat het schip

Marco Mattiacci stapte na zeven maanden op als chief brand and commercial officer terwijl Joey Sommer zijn functie als vice-president productmarketing and growth er al na drie maanden aan heeft gegeven.

Beide coryfeeën hadden voor hun komst naar Faraday Future hun sporen ruimschoots verdiend in de internationale autowereld. Mattiacci werkte onder meer als CEO van Ferrari North America en Ferrari Asia Pacific en was daarvoor directeur van het Scuderia Ferrari Formule 1 raceteam. Sommer vervulde managementposities bij Volkswagen, Daimler, Opel en Renault. Sommige bronnen stellen dat het goedbetaalde tweetal is verdwenen om Faraday Futures wat financiële adem te geven. Het bedrijf wordt geteisterd door hoge schulden, rechtszaken van leveranciers die hun geld willen zien en financieel mismanagement in het algemeen.