Daarmee liet hij Coen Krol (Accenture) en Henk Zoomers (PGGM) achter zich. De jury koos voor Juurlink omdat hij mobiliteit benadert vanuit de sociale agenda. Sinds begin dit jaar hanteert het bedrijf een nieuw mobiliteitsbeleid dat groener en veiliger rijden en reizen stimuleert. "We realiseren hiermee een gedragsverandering zodat onze medewerkers vanzelf slimme, bewuste keuzes maken", aldus Juurlink.
"Ondanks het complexe interne speelveld, heeft hij zijn mobiliteitsbeleid onderdeel weten te maken van het integrale beleid. Zijn duidelijke visie op duurzaamheid, veiligheid en keuzevrijheid heeft hij weten te vertalen naar concreet mobiliteitsbeleid", zo staat te lezen in het juryrapport. Juurlinks motto: mensen bewustmaken van de keuzes die ze maken. "Een medewerker kan er nog steeds voor kiezen om vol gas weg te rijden bij het verkeerslicht, maar daar betaalt hij aan het einde van het jaar dan wel een prijs voor", zo stelde hij.