AutoProfijt is volgens Vrooam laagdrempelig en biedt de garagist de mogelijkheid om zich te onderscheiden in zijn regio. Het concept bestaat uit een combinatie van het traditionele huis-aan-huis medium (krant met landelijke oplage) en een webpagina die is voorzien van een online offerte- en bandenmodule. Via de landelijke AutoProfijt-website kan de consument een aangesloten autobedrijf vinden. De nadruk van de dienstverlening ligt op slijtagedelen en banden.

Het concept is ontwikkeld naar aanleiding van de toenemende vraag naar extra marketingondersteuning. "De Vrooam-grossiers beschikken hiermee over een goed middel om hun klant te ondersteunen", stelt de organisatie. AutoProfijt wordt landelijk uitgerold en ondersteund door het secretariaat van de Vrooam.

Per 1  december behoren zeven grossiers tot het netwerk van Vrooam: AMG, Auto Electra, Doetam, Hofland, Lantinga, Leo de Groot en Remto. Met zeven aspirant-leden wordt op dit moment nog overlegd over toetreding.