Brezan Automaterialen heeft de afgelopen anderhalf jaar diverse van zijn franchisenemers overgenomen. Na de overname van de twee vestigingen van Miropa, heeft het bedrijf 77 eigen grossiersvestigingen in zijn Nederlandse netwerk, naast 36 franchisevestigingen. Het aandeel van de omzet via eigen vestigingen groeide in de genoemde anderhalf jaar van vijftig procent naar ruim 75 procent. Frank Doorenbos, commercieel directeur van Brezan, verwacht een verdere groei van dit percentage. "Het is onze strategie om meer controle over de keten te krijgen. Want zo kunnen wij de garagist tegen de beste voorwaarden snel de juiste onderdelen leveren."

In 2013 kreeg Brezan een nieuwe leiding: Cor Baltus werd algemeen directeur en vormde een nieuw management team. Sindsdien is het bedrijf een nieuwe weg ingeslagen, met meer aandacht voor de klant – het autobedrijf.

De versterkte klantgerichtheid is onder meer terug te zien in het Kentekenloket, een concept waarbij het autobedrijf fungeert als plek waar consumenten en bedrijven kentekens kunnen overschrijven en een schorsing kunnen aanvragen of beëindigen. Dit biedt het autobedrijf de kans om aanvullende producten en diensten aan te bieden, zoals een aankoopkeuring, check van de kilometerstand, diagnose of APK-kortingsbon. Het Kentekenloket gaat deze zomer van start. Inmiddels hebben zich bijna vijfhonderd autobedrijven aangemeld en worden de laatste contracten met de deelnemers afgesloten.