Aan de hand van acht speerpunten, zoals pechhulp en 1 jaar garantie op onderhoud, moet het nieuwe label voor kwaliteit en uniformiteit gaan zorgen. "We deden al onderhoud, alleen communiceerden we het niet", aldus Profile-directeur Anthonie Zoomers eerder deze middag bij de presentatie, in Terneuzen. Volgens Zoomers zal het Pro-concept worden uitgerold naar alle Profile Tyrecenters. "Het streven is om het dit jaar nog bij vijftien tot twintig adressen te introduceren en binnen een jaar bij alle vestigingen."

Het Pro-concept is sinds vorig jaar uitgeprobeerd in pilotvestigingen in Mijdrecht en Heemstede. De Profile-locatie in Terneuzen viel de eer te beurt om als eerste daadwerkelijk in de markt te worden gezet met het Pro-concept. "Doordat de marges op banden onder druk staan, hebben we er bewust voor gekozen om meer met onderhoud te gaan doen, aldus mede-eigenaar Gerco Murre van Profile Terneuzen. "Klanten vroegen er steeds vaker om, ze willen voor banden en onderhoud naar hetzelfde adres."