Ruim 77 duizend klanten van de 180 KwikFit-vestigingen deden mee aan het onderzoek. Via een enquête zijn bezoekers van de vestiging gevraagd naar hun mening over onder meer klantvriendelijkheid, wachttijd, kwaliteit van de uitgevoerde werkzaamheden en de prijs en of ze een bezoek aan de desbetreffende KwikFit-vestiging zouden aanbevelen aan hun vrienden, familie en kennissen.

De vestiging in Meppel sluit 2015 af met een gemiddelde klantbeoordeling van 8,8. De prijs werd uitgereikt in de vestiging door Peter Wierikx, Sales Director van KwikFit. Op de tweede plek staat de vestiging in Nijmegen, gevolgd door die in Hilversum met gemiddeld. Alle vestigingen in de top 10 scoren gemiddeld een 8,6 of hoger.

KwikFit werkt samen met TÜV Nederland om de kwaliteitseisen van de APK en onderhoudsbeurten te waarborgen. De onderneming is gecertificeerd door stichting Duurzaam Repareren als duurzaam autoservicebedrijf.