Volkswagen, de grootste autofabrikant van Europa, verkocht in februari  nagenoeg vierhonderdduizend auto’s, een groei van achttien procent. BMW verkocht 128 duizend auto’s (+ 14%). Over de eerste twee maanden werd het recordaantal van 818 duizend Volkswagens verkocht, en dat ‘ondanks moeilijke marktomstandigheden’, aldus bestuurder Christian Klinger. In dezelfde periode een jaar geleden lag dit aantal op 758 duizend. Volgens Klinger is het succes te danken aan het ‘sterke en jonge portfolio’ van Volkswagen. Volkswagen groeit sterk in China, de Verenigde Staten en Oost-Europa, maar voelt net als andere autofabrikanten de crisis in Zuid-Europa. De automarkt kromp daar in februari met twaalf procent, Volkwagen verkocht er 4,7 procent minder auto’s.

BMW (inclusief Mini en Rolls-Royce) spreekt ook van recordverkopen over februari. "We willen de positieve lijn vasthouden en hebben als doel om de recordomzet van 2011 dit jaar te overtreffen", aldus marketingbaas Ian Robertson van BMW Group. De Mini verkocht goed in februari, ten opzichte van vorig jaar werd een kwart meer exemplaren verkocht. Vraag naar de eind vorig jaar geïntroduceerde BMW 6-Serie was vorige maand ook groot. Er zijn tot op heden tienduizend exemplaren verkocht. (bron: FD)