In China gingen de verkopen met 13 procent omhoog, de Verenigde Staten leverde een groei met zeven procent op maar ook in Europa wist Mercedes-Benz – ondanks een ‘wisselvallige omgeving’ – een groei te realiseren waarmee het marktaandeel vrijwel overal in de EU omhoog ging.
Omdat de duurdere Mercedes-S klasse nu overal ter wereld te koop is, schoof de mix wat autoprijzen betreft naar boven op. Dat leidde er toe dat de omzet van de autodivisie met negen procent steeg naar 17,8 miljard euro. De winst ging zelfs met 35 procent omhoog naar ruim 1,4 miljard euro. Verder zag de bestelauto-divisie haar verkopen met negen procent toenemen naar 76.000 voertuigen waarbij ook hier de winst flink steeg naar 242 miljoen euro.
Al met al wist het Daimler-concern een omzet te draaien van 31,5 miljard euro, zes procent meer dan een jaar eerder. Topman dr. Dieter Zetsche: ‘’Onze winstgevendheid neemt toe, onze strategie werpt vruchten af. We gaan gestaag door op de uitgestippelde weg. Op basis van ons productenoffensief en de succesvolle voortgang van onze efficiency programma’s hebben we een optimistische kijk op de toekomst.”