Cumulatief hebben de elektrische auto’s van de merken Renault en Nissan zo’n vier miljard kilometers gereden, een afstand van honderd duizend keer om de aarde. Daarvoor zou voor traditionele auto’s tweehonderd miljoen liter brandstof nodig zijn geweest. Alle verkochte elektrische auto’s van Renault-Nissan Alliantie hebben daarbij voorkomen dat er 450 miljoen kilogram CO2 werd uitgestoten – even afgezien van de uitstoot die is ontstaan door het opwekken van de nodige elektrische energie.  

De tweehonderd duizendste ev werd begin november verkocht, ongeveer vier  jaar na de introductie van de eerste Nissan Leaf, de meest verkochte elektrische auto ter wereld. Tot begin november van dit jaar verkocht de Alliantie Renault-Nissan 66,5 duizend elektrische auto’s. Dat is een groei van twintig procent in vergelijking tot dezelfde periode van vorig jaar. Ongeveer twee van de drie elektrische auto’s die wereldwijd verkocht worden, zijn van de Alliantie Renault-Nissan. Dat is inclusief de Twizy, de tweezits stadsauto van Renault, en de bedrijfswagen Nissan e-NV200 die zowel in Europa als in Japan verkocht wordt. "De volledig elektrische voertuigen van Renault en Nissan zijn leiders in hun segment en, nog belangrijker, realiseren hoge klanttevredenheidscijfers over de hele wereld", meldt ceo Carlos Ghosn van de alliantie in het bericht.
Het enthousiasme van de eigenaren en gebruikers van de eerste tweehonderd duizend verkochte ev’s van Renault-Nissan wordt belicht in een serie video’s. Onder de titel ‘I made the switch’ vertellen ze waarom zij hun elektrische auto hebben aangeschaft en hoe hun emissievrije auto hun leven heeft veranderd.  De eerste video gaat over ict ‘er Chris Beers uit Holliston (VS). Hij is een van de vele Amerikanen die zijn Nissan Leaf met zonne-energie oplaadt. Zijn video is hier te zien.