Sinds juli van dit jaar zou de Duitse concurrentie elke maand op (een steeds groter wordende) achterstand zijn gezet. In een dalende totaalmarkt verkocht Volvo dit jaar in Nederland ruim 21 duizend nieuwe personenauto’s, goed voor 5,5 procent marktaandeel.

Daarmee gaat na 2013 ook 2014 de boeken in als een uitstekend jaar voor Volvo Cars Nederland. Peter Brouwers, Sales Director: "We scoren zelfs de zesde positie in de totale Nederlandse automarkt, dat hebben we samen met onze dealers bereikt." Richard Snijders, Algemeen Directeur van Volvo Cars Nederland, is positief gestemd over 2015: "Ik ga ervan uit dat we deze positie vasthouden. We beschikken over fantastische modellen met de juiste motoren. En dat wordt volgend jaar alleen nog maar beter."

In het afgelopen jaar werden ruim tienduizend nieuwe V40’s verkocht. Meest gewild is de versie met de D4-dieselmotor en een CO2-uitstoot van 85 g/km (14 procent bijtelling). In juli was de V40 de bestverkochte auto van Nederland. De V60 Plug in Hybrid prijkt op de tweede plaats op Volvo’s verkooplijst.