In aantallen uitgedrukt bedraagt de toename 165.500 verkochte auto’s, waarmee Audi de op één na grootste verkoopstijging in de geschiedenis van het merk noteert.

De slotmaand van 2014 was goed voor dubbele groeicijfers (14,7 procent c.q. 150 duizend voertuigen). De SUV-modellen (+15,8 procent) en de A3-modelfamilie (+53,2 procent), die in 2014 voor het eerst wereldwijd werd geleverd, waren voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de verkoopprestaties. In totaal boekte Audi in 2014 afzetrecords in vijftig landen. Volgens topman Luca de Meo, hoofd Sales, groeit het merk in Amerika bijna drie keer sneller dan het marktgemiddelde.

In Nederland verkocht Audi vorig jaar 15.589 auto’s, goed voor een marktaandeel van ruim 4 procent. Een opvallende rol was weggelegd voor de Audi A3 g-tron op CNG, waarvan in 2014 in totaal 2.287 exemplaren hun weg vonden naar ons land.