Dit blijkt uit cijfers van VWE in Heerhugowaard, bewerkt door Aumacon. Daarentegen viel er in januari zowel in de markt van particulieren onderling (C2C) als in het professionele kanaal onderling (B2B) een daling te noteren. Zo werden er in januari door particulieren maar 59.582 occasions aan elkaar verkocht, in januari 2014 jaar waren dat nog 66.731 stuks, een daling van 10,7 procent. De terugloop in de onderlinge professionele handel (B2B) was wat minder drastisch: vorige maand wisselden 67.663 occasions van handelseigenaar tegenover 70.510 stuks in januari 2014, een afname van 4,0 procent.

Meer cijfers. 

469 duizend occasions op internet  

Verder blijkt uit cijfers van Autobiz dat het aantal aangeboden occasions in januari vrijwel gelijk is gebleven vergeleken met het aanbod van precies een jaar geleden. In totaal stonden er half januari 468.976 verschillende occasions op internet. Wel is er een behoorlijke verandering te constateren in de verhouding tussen de autobedrijven en particulieren. Autobedrijven adverteerden tezamen 396.305 occasions (+2,6% vergeleken met januari 2014), de particulieren samen boden 72.671 occasions aan (minus 10,7 procent ten opzichte van een jaar eerder).