Het gaat hier in het bijzonder over de situatie in het Verenigd Koninkrijk, zo meldt EurotaxGlass’s. Afhankelijk van het model is er in het VK bijna geen verschil meer (Tesla Model S versus BMW 535 diesel) of er is een gat dat redelijk te overzien is. De restwaarde van elektrische auto’s groeit volgens EurotaxGlass’s onder meer doordat fabrikanten helderder zijn geworden over de kosten van batterijpakketten. Doorberekening van operationele kosten leert soms dat een ev goedkoper uitpakt dan een vergelijkbaar model in dieselvariant. Langzaam maar zeker groeit bovendien het vertrouwen van de branche en de consument in elektrisch rijden. Naarmate meer exemplaren op de wegen verschijnen zal dat effect alleen maar toenemen.
Niet alles is overigens halleluja. Zo is in het Verenigd Koninkrijk bij Opel de Ampera drie jaar na aanschaf zeven procent minder waard dan een Insignia op diesel (28 om 35 procent). Bij BMW is er een vergelijkbaar, zij het kleiner effect: een drie jaar oude elektrische i3 (versie met range extender op benzine) is minder waard dan een BMW 320d: 39 om 43 procent).