Na drie maanden staat de leasemarkt dit jaar op een royale winst: 24,5 duizend registraties tegenover 21,8 duizend stuks in het eerste kwartaal van 2014, dat is een toename van 12,5 procent. Dit blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door bureau Aumacon. De merken uit de leasetopdrie maken dit jaar een indrukwekkende start mee. Marktleider Volkswagen pakt in het eerste kwartaal een volumetoename van bijna 37 procent en komt daarmee op een marktaandeel in de leasemarkt van 18,9 procent. De nummer twee, Renault, komt door een afzettoename van bijna 56 procent tot een marktaandeel van 10,9 procent. Nummer drie, Peugeot, zet een volumestijging neer van bijna 20 procent, goed voor een leaseaandeel van 6,5 procent. Opvallende is verder de opmars van Nissan. Met name het model Juke – en in minder mate de Qashqai – zet dit merk op een voorlopig zesde plek in het merkenklassement. Nissan passeert daarmee het in verkoopproblemen verkerende Ford.
Nadat in januari de Volkswagen Polo en in februari de Volkswagen Golf de populairste leasemodellen waren, voerde in maart de Renault Clio het rijtje van modellen aan. De beide Volkswagens blijven echter – mede dankzij hun nieuwe plug-ins – op korte afstand volgen.

Meer leasecijfers op http://www.aumacon.nl/

       
 

Populairste leasemodellen

 

 

 

 

maart

1

Renault

Clio estate

373

2

Renault

Clio

297

3

Volkswagen

Polo

286

4

Volkswagen

Golf

268

5

Nissan

Juke

252

6

Audi

A3 sportback

217

7

Volvo

V60

197

8

Volkswagen

Passat variant

187

9

Nissan

Qashqai

184

10

Skoda

Octavia combi

176

 

Bron: VWE; bewerking: Aumacon