Bij D’Ieteren Auto stegen de verkopen met 10,7 procent dankzij een beter prijs/mix-effect maar ook doordat er vier procent meer auto’s werden afgeleverd aan het dealernetwerk. In totaal zette de groep in deze periode daarmee 32.759 nieuwe personen- en bestelauto’s weg.

De stijging van de verkopen heeft ook te maken met het feit dat het eerste kwartaal van 2014 juist een slechte periode was, benadrukt de groep. Verder gaan weliswaar de verkopen aan particulieren nog steeds achteruit maar wordt deze afname voldoende gecompenseerd door de zakelijke markt. Al met al heeft D’Ieteren met de VW-merken nu ruim 21 procent van de Belgische automarkt in handen.

Belron, het moederbedrijf van de internationale autoglasactiviteiten, kon de omzet eveneens met ruim tien procent opvoeren. Dat is echter voor het overgrote deel te danken aan gunstige wisselkoersen, vooral de sterkere dollar. In Europa zag Belron de organische omzet met 3,5 procent dalen, maar buiten Europa ging de omzet juist met ruim 23 procent omhoog.