Vooral autobedrijven doen in juli goede occasionzaken:+5%

De Nederlandse autobedrijven verkochten in juli tezamen 92 duizend occasions aan eindgebruikers, een toename van 4,9 procent ten opzichte van juli 2014 toen het om 87,8 duizend stuks ging.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Ook de professionele handel (B2B) noteerde een – weliswaar magere – plus van 0,4 procent. Het handelskanaal verkocht onderling 60,5 duizend gebruikte auto’s tegenover 60,2 duizend in juli 2014. Opvallend is dat particulieren onder elkaar (C2C) slechts 57,6 duizend occasions verkochten, een jaar tevoren waren dat er nog iets meer dan 59 duizend waarmee in juli een daling van 2,6 procent voor dit segment genoteerd werd.

Meer cijfers 

Tezamen noteerden de autobedrijven dit jaar tot en met juli totaal 644,5 duizend occasions, tegenover 611,7 duizend stuks in de eerste zeven maanden van 2014 – een toename van 5,4 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 395,6 duizend stuks tegenover 402,5 duizend stuks tot en met juli 2014, een verlies van 1,7 procent. De B2B-handel draaide in de eerste zeven maanden bijna stationair met 429 duizend stuks tegenover 428 duizend stuks vorig jaar (+0,2%).

Midden juli kon de Nederlandse consument kiezen uit 485,5 duizend verschillende occasions.  Dat blijkt uit een analyse van VWE/autobiz Occasionmonitor. Een groeiende minderheid daarvan (96 duizend stuks) is afkomstig van particulieren, de overige 389,5 duizend stuks stonden bij autobedrijven op voorraad.

Download het Nationaal Occasion Onderzoek 

 

 

 

 

 

Vooral autobedrijven doen in juli goede occasionzaken:+5% - Automobielmanagement.nl

Vooral autobedrijven doen in juli goede occasionzaken:+5%

De Nederlandse autobedrijven verkochten in juli tezamen 92 duizend occasions aan eindgebruikers, een toename van 4,9 procent ten opzichte van juli 2014 toen het om 87,8 duizend stuks ging.

Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door Aumacon. Ook de professionele handel (B2B) noteerde een – weliswaar magere – plus van 0,4 procent. Het handelskanaal verkocht onderling 60,5 duizend gebruikte auto’s tegenover 60,2 duizend in juli 2014. Opvallend is dat particulieren onder elkaar (C2C) slechts 57,6 duizend occasions verkochten, een jaar tevoren waren dat er nog iets meer dan 59 duizend waarmee in juli een daling van 2,6 procent voor dit segment genoteerd werd.

Meer cijfers 

Tezamen noteerden de autobedrijven dit jaar tot en met juli totaal 644,5 duizend occasions, tegenover 611,7 duizend stuks in de eerste zeven maanden van 2014 – een toename van 5,4 procent. Het C2C-segment viel in diezelfde periode terug naar 395,6 duizend stuks tegenover 402,5 duizend stuks tot en met juli 2014, een verlies van 1,7 procent. De B2B-handel draaide in de eerste zeven maanden bijna stationair met 429 duizend stuks tegenover 428 duizend stuks vorig jaar (+0,2%).

Midden juli kon de Nederlandse consument kiezen uit 485,5 duizend verschillende occasions.  Dat blijkt uit een analyse van VWE/autobiz Occasionmonitor. Een groeiende minderheid daarvan (96 duizend stuks) is afkomstig van particulieren, de overige 389,5 duizend stuks stonden bij autobedrijven op voorraad.

Download het Nationaal Occasion Onderzoek