Mercedes-Benz kon de Duitse collega’s inhalen door 11 procent meer auto’s te verkopen dan een jaar eerder. Bij BMW kwam de toename uit op 5,2 procent terwijl Audi de afzet met 3,8 procent op wist te voeren. Mercedes lag al sinds 2005 achter op BMW en werd een paar jaar lang ook ingehaald door Audi maar heeft dankzij het succes van een reeks nieuwe modellen nu de luxe-kroon toch weer weten te bemachtigen.

BMW verwacht dat de verkoopgroei dit jaar zal afzwakken naar ‘enkele cijfers’, heeft verkoopdirecteur Ian Robertson verklaard. Hij denkt dat de voor BMW belangrijke automarkt in Groot-Brittannië verder zal vertragen door de toenemende onzekerheid rond Brexit terwijl ook in China de vooruitzichten wat getemperd zijn. Wat de Amerikaanse markt betreft, is nog volstrekt niet duidelijk hoe alle politieke beslissingen van president Trump uit zullen pakken. BMW laat momenteel juist een fabriek bouwen in Mexico maar exporteert aan de andere kant veel auto’s vanuit haar bestaande fabriek in de VS zelf.