De omzet kwam met 94,163 miljard 2,2 procent hoger uit terwijl de bruto operationele marge iets omhoog ging naar 10,3 procent. BMW, Mini en Rolls-Royce verkochten samen 2.367.603 nieuwe automobielen, een toename met ruim vijf procent. Meer dan een half miljoen van die auto’s gingen naar klanten in China. De afzet in de Amerika’s daalde echter met meer dan zeven procent naar 460.398 stuks.

BMW zelf wist voor het eerst de kaap van twee miljoen auto’s in één jaar te ronden. De afzet van elektrische auto’s verdubbelde nagenoeg naar 62.000 stuks waarbij BMW vast houdt aan het doel om in dit segment dit jaar de 100.000 te overschrijden. Verder verkocht BMW ook een record aantal van 145.032 motoren, bijna zes procent meer dan in het voorafgaande jaar.

"2016 was de eerste stap in de volgende 100 jaar voor de BMW Groep. We hebben van ons eeuwjaar de meest succesvolle 12 maanden in de geschiedenis van onze onderneming weten te maken, met voor het zevende achtereenvolgende jaar nieuwe records voor omzet en winst," zegt een tevreden topman Harald Krüger. "We zijn helemaal gefocust op de uitvoering van onze strategie NUMBER ONE > NEXT langs de ACES-route: Automated, Connected, Electrified en Shared."