Ook Volkswagen in de min in China

Volkswagen Groep heeft in het eerste kwartaal in China 891.500 nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is 64.000 ofwel 6,7 procent minder dan in dezelfde periode in 2016. In de cijfers zijn de verkopen van de joint-ventures met SAIC en FAW meegeteld.

Ook Volkswagen in de min in China

De grootste klap was voor Audi dat vooral door het aanhoudende conflict met de dealers ruim 22 procent auto’s minder verkocht zijn dan een jaar geleden. Skoda deed het ook niet best want dat zag de afzet met 11 procent inzakken. Het merk Volkswagen kwam bijna vier procent lager uit, waarbij wordt gemeld dat de verkopen na een moeilijke maand januari wel weer zijn aangetrokken.

"Na het recordjaar 2016 zijn de afleveringen op de Chinese markt beïnvloed door een aantal factoren, met name de hogere belasting op auto’s met kleine motoren en de aanloopfase van ons grote SUV-offensief. Met 30 nieuwe modellen dit jaar en dat offensief bij SUV’s, ons snelst groeiende segment, verwachten we dat de verkopen over het hele jaar een net zo sterke groei zullen vertonen als de automarkt als geheel," analyseert prof dr Jochem Heizmann, President en CEO van Volkswagen Group China.

Ook Volkswagen in de min in China - Automobielmanagement.nl

Ook Volkswagen in de min in China

Volkswagen Groep heeft in het eerste kwartaal in China 891.500 nieuwe auto’s afgeleverd. Dat is 64.000 ofwel 6,7 procent minder dan in dezelfde periode in 2016. In de cijfers zijn de verkopen van de joint-ventures met SAIC en FAW meegeteld.

Ook Volkswagen in de min in China

De grootste klap was voor Audi dat vooral door het aanhoudende conflict met de dealers ruim 22 procent auto’s minder verkocht zijn dan een jaar geleden. Skoda deed het ook niet best want dat zag de afzet met 11 procent inzakken. Het merk Volkswagen kwam bijna vier procent lager uit, waarbij wordt gemeld dat de verkopen na een moeilijke maand januari wel weer zijn aangetrokken.

"Na het recordjaar 2016 zijn de afleveringen op de Chinese markt beïnvloed door een aantal factoren, met name de hogere belasting op auto’s met kleine motoren en de aanloopfase van ons grote SUV-offensief. Met 30 nieuwe modellen dit jaar en dat offensief bij SUV’s, ons snelst groeiende segment, verwachten we dat de verkopen over het hele jaar een net zo sterke groei zullen vertonen als de automarkt als geheel," analyseert prof dr Jochem Heizmann, President en CEO van Volkswagen Group China.