Volkswagen groeit ‘t hardst in Nederland

Volkswagen heeft vorige maand in ons land 35,6 procent meer auto’s weten te verkopen dan in mei 2016 waarmee Nederland voor het Duitse merk in die maand het best presterende land in de wereld was.

Volkswagen groeit ‘t hardst in Nederland

Wereldwijd leverde VW 513.500 nieuwe voertuigen af, dat is 3,5 procent meer vergeleken met een jaar eerder. Over de eerste vijf maanden ligt de afzet daarmee op vrijwel hetzelfde niveau als in 2016.

"Mei was een succesvolle maand voor Volkswagen. We konden op alle belangrijke markten meer auto’s afleveren. We blijven doorgaan met het SUV-offensief met de introductie van de Atlas waarmee we een belangrijk segment op de Amerikaanse markt betreden. Meer nieuwe modellen zullen onze positie de komende maanden verder versterken waarmee onze concurrentiepositie ook verder zal verbeteren," zegt Jürgen Stackmann, verkoopdirecteur bij VW.

Europa deed het goed voor het Duitse merk met een groei van bijna zeven procent naar 158.000 auto’s. Na Nederland op de eerste plaats komen Frankrijk, Italië en ook Duitsland. De nieuwe Tiguan blijft populair en boekt dan ook vrijwel overal de grootste groei. Wat Oost-Europa betreft meldt VW een groei met bijna 28 procent in Rusland. In de VS komt de toename met 30.000 auto’s uit op een goede vier procent. Op de voor VW grootste markt China werden 241.600 nieuwe auto’s verkocht, dat is vier procent meer, waarbij opnieuw de Tiguan het succesnummer was.

Volkswagen groeit ‘t hardst in Nederland - Automobielmanagement.nl

Volkswagen groeit ‘t hardst in Nederland

Volkswagen heeft vorige maand in ons land 35,6 procent meer auto’s weten te verkopen dan in mei 2016 waarmee Nederland voor het Duitse merk in die maand het best presterende land in de wereld was.

Volkswagen groeit ‘t hardst in Nederland

Wereldwijd leverde VW 513.500 nieuwe voertuigen af, dat is 3,5 procent meer vergeleken met een jaar eerder. Over de eerste vijf maanden ligt de afzet daarmee op vrijwel hetzelfde niveau als in 2016.

"Mei was een succesvolle maand voor Volkswagen. We konden op alle belangrijke markten meer auto’s afleveren. We blijven doorgaan met het SUV-offensief met de introductie van de Atlas waarmee we een belangrijk segment op de Amerikaanse markt betreden. Meer nieuwe modellen zullen onze positie de komende maanden verder versterken waarmee onze concurrentiepositie ook verder zal verbeteren," zegt Jürgen Stackmann, verkoopdirecteur bij VW.

Europa deed het goed voor het Duitse merk met een groei van bijna zeven procent naar 158.000 auto’s. Na Nederland op de eerste plaats komen Frankrijk, Italië en ook Duitsland. De nieuwe Tiguan blijft populair en boekt dan ook vrijwel overal de grootste groei. Wat Oost-Europa betreft meldt VW een groei met bijna 28 procent in Rusland. In de VS komt de toename met 30.000 auto’s uit op een goede vier procent. Op de voor VW grootste markt China werden 241.600 nieuwe auto’s verkocht, dat is vier procent meer, waarbij opnieuw de Tiguan het succesnummer was.