Volgens het Franse autobedrijf is dat vooral te danken aan het ‘offensief van nieuwe modellen’ waarbij met name de SUV’s en de kleine bestelwagens van Peugeot en Citroën het goed doen. Omdat er nog veel meer in de pijplijn zitten, is PSA ook optimistisch voor de rest van het jaar.

PSA is nog steeds sterk afhankelijk van Europa want dat is met 1.036.000 verkochte auto’s goed voor tweederde van de afzet. De Fransen versluieren het nieuws dat er in dit deel van de wereld bijna twee procent minder auto’s zijn verkocht met de mededeling dat er wel vier procent meer op kenteken zijn gezet. Voor China noemt het bedrijf zelfs geen cijfers maar laat ’t het bij de mededeling dat er een ander verkoopmodel wordt ontwikkeld. Dichter bij huis heeft PSA opmerkelijk succes in Oekraïne want daar werden door een stuk herstel van de economie 26 procent meer voertuigen aan de man gebracht terwijl in Rusland vooral meer bestelwagens worden verkocht. Ook in Zuid-Amerika gaat het beter, hoewel PSA in dat hele werelddeel nog altijd niet meer dan 96.300 auto’s afzet.