Renault c.s. drijft verkopen ruim 10 procent op

De Renault Group heeft in de eerste jaarhelft 1,88 miljoen personenauto’s en bestelwagens weten te verkopen. Dat is 10,4 procent meer dan in dezelfde periode in 2016 terwijl de markt als geheel met slechts 2,6 procent groeide.

Renault c.s. drijft verkopen ruim 10 procent op

Renault, Dacia en Lada doen het vooral goed in Azië/Pacific, inclusief China, waar 50,5 procent meer auto’s werden afgezet en in de regio Afrika, Midden-Oosten, India met een groei van bijna 20 procent. Dat laatste is voor een groot deel te danken aan Iran waar de Fransen en hun partners na het weer open gaan van de markt dubbel zo veel auto’s konden verkopen dan een jaar eerder. In Rusland konden Lada en de andere twee merken met een groei van 14 procent flink profiteren van de opleving van de economie. In Europa kwam de groep met ruim 1.025.000 voertuigen op een plus van 5,6 procent bij een marktgroei van 4,4 procent. In het segment elektrische voertuigen claimt Renault het marktleiderschap met een aandeel van meer dan 25 procent. De ZOE is ook het meest verkochte elektrische model in Europa.

"We hebben een nieuw record weten neer te zetten. Onze volumes en marktaandelen zijn voor alle merken en in alle regio’s toegenomen. De strategie om het productenaanbod te vernieuwen en de geografische spreiding op te voeren werpt vruchten af," zegt Thierry Koskas, commercieel directeur van de groep.

Renault c.s. drijft verkopen ruim 10 procent op - Automobielmanagement.nl

Renault c.s. drijft verkopen ruim 10 procent op

De Renault Group heeft in de eerste jaarhelft 1,88 miljoen personenauto’s en bestelwagens weten te verkopen. Dat is 10,4 procent meer dan in dezelfde periode in 2016 terwijl de markt als geheel met slechts 2,6 procent groeide.

Renault c.s. drijft verkopen ruim 10 procent op

Renault, Dacia en Lada doen het vooral goed in Azië/Pacific, inclusief China, waar 50,5 procent meer auto’s werden afgezet en in de regio Afrika, Midden-Oosten, India met een groei van bijna 20 procent. Dat laatste is voor een groot deel te danken aan Iran waar de Fransen en hun partners na het weer open gaan van de markt dubbel zo veel auto’s konden verkopen dan een jaar eerder. In Rusland konden Lada en de andere twee merken met een groei van 14 procent flink profiteren van de opleving van de economie. In Europa kwam de groep met ruim 1.025.000 voertuigen op een plus van 5,6 procent bij een marktgroei van 4,4 procent. In het segment elektrische voertuigen claimt Renault het marktleiderschap met een aandeel van meer dan 25 procent. De ZOE is ook het meest verkochte elektrische model in Europa.

"We hebben een nieuw record weten neer te zetten. Onze volumes en marktaandelen zijn voor alle merken en in alle regio’s toegenomen. De strategie om het productenaanbod te vernieuwen en de geografische spreiding op te voeren werpt vruchten af," zegt Thierry Koskas, commercieel directeur van de groep.