Twee van de Big Three verkochten in september flink meer auto’s dan een jaar geleden, General Motors zelfs 11,9 procent en Ford 8,9 procent. De verkopen aan fleet-eigenaren lagen bij Ford meer dan 25 procent hoger door de timing van de bestellingen. Alleen Fiat Chrysler Automobiles rapporteerde een daling, en wel met 9,7 procent. In alle drie gevallen waren die cijfers beter tot zelfs aanzienlijk beter dan was verwacht. Ook de andere merken deden het goed, met 14,9 procent groei voor Toyota, 9,5 procent voor Nissan, 9,6 procent voor Audi en 6,8 procent voor Honda. Uitschieter was Volkswagen of America dat in de VS 33 procent meer auto’s verkocht dan een jaar geleden.

Voor chief economist Mustafa Mohatarem van General Motors zit de verklaring voor de goede gang van zaken vooral in de sterke economie. "Nu die economie verder aan lijkt te trekken, voorzien we ook dat de automarkt er voor de voorzienbare toekomst goed bij zal blijven liggen." De meeste cijfer-analisten stellen ook dat het zwakke begin van 2017 vooral te maken had met de juist sterke maanden aan het begin van het voorafgaande jaar. Die groei was toen vooral te danken aan veel acties, met name bij Ford, waar de meeste autofabrikanten nu zo langzamerhand mee zijn gestopt.