Autoscout 24: BMW populairste occasion Europa

BMW is volgens onderzoek door Autoscout24 het meest gewilde merk bij occasionzoekers in Europa. Ook bij de modellen gaan de Münchenaren aan kop, met de 3-serie.

Dat was althans het geval in het tweede halfjaar van 2013, de periode waarop de peiling betrekking heeft. Uit de database van ruim twee miljoen voertuigen haalt de website twee keer per jaar een volgorde van populairste merken en modellen.

Bij de merken wordt koploper BMW in Europa gevolgd door VW en Mercedes. Blijven de zoekers beperkt tot Duitsland, dan is VW het populairst en staat BMW op twee en Mercedes op drie. Ook in Spanje, Italië, België en Frankrijk registreert Autoscout24 het vaakst BMW als gezocht merk. De 3-serie gaat voor de zesde achtereenvolgende keer Europa-breed aan de leiding. Op gepaste afstand volgen de Golf en Audi A4. De groeiende populariteit van het drietal vertaalt zich in een eveneens toenemende vraagprijs.

De meeste Europese occasionkopers willen een zwart model (30,9 procent). Op de tweede plaats komen wit (17,5 procent) en grijs (12,3 procent). Kijkend naar de uitrusting gaat volgens Autoscout24 de grootste voorkeur uit naar vierwielaandrijving, gevolgd door xenon-koplampen en een ingebouwd navigatiesysteem.

Autoscout 24: BMW populairste occasion Europa - Automobielmanagement.nl

Autoscout 24: BMW populairste occasion Europa

BMW is volgens onderzoek door Autoscout24 het meest gewilde merk bij occasionzoekers in Europa. Ook bij de modellen gaan de Münchenaren aan kop, met de 3-serie.

Dat was althans het geval in het tweede halfjaar van 2013, de periode waarop de peiling betrekking heeft. Uit de database van ruim twee miljoen voertuigen haalt de website twee keer per jaar een volgorde van populairste merken en modellen.

Bij de merken wordt koploper BMW in Europa gevolgd door VW en Mercedes. Blijven de zoekers beperkt tot Duitsland, dan is VW het populairst en staat BMW op twee en Mercedes op drie. Ook in Spanje, Italië, België en Frankrijk registreert Autoscout24 het vaakst BMW als gezocht merk. De 3-serie gaat voor de zesde achtereenvolgende keer Europa-breed aan de leiding. Op gepaste afstand volgen de Golf en Audi A4. De groeiende populariteit van het drietal vertaalt zich in een eveneens toenemende vraagprijs.

De meeste Europese occasionkopers willen een zwart model (30,9 procent). Op de tweede plaats komen wit (17,5 procent) en grijs (12,3 procent). Kijkend naar de uitrusting gaat volgens Autoscout24 de grootste voorkeur uit naar vierwielaandrijving, gevolgd door xenon-koplampen en een ingebouwd navigatiesysteem.