Daarentegen viel er in december zowel in de particulierenmarkt (C2C) als in het professionele kanaal (B2B) een daling te noteren. Zo werden er vorige maand door particulieren 50.546 occasions onderling verkocht; in december 2013 jaar waren dat nog 57.469 stuks, een daling van 12,0 procent. De terugloop in de onderlinge professionele handel (B2B) was eveneens aanzienlijk; vorige maand wisselden 53.924 occasions van handelseigenaar, tegenover 59.749 stuks in december 2013, een afname van 9,7 procent.

Opgeteld over heel 2014 noteerde het B2C-segment – als enige van de drie onderscheide marktsegmenten – een plusje. Samen noteerden de autobedrijven tot en met december 1.028.845 occasions, tegenover 1.015381 in 2013 – een toename van 1,3 procent. Het C2C-segment viel in 2014 terug naar 673.107, tegenover 704.504 stuks in 2013, een afzetverlies van 4,5 procent. De B2B-handel viel terug naar 665.511, 12,7 procent minder dan de 762.018 in 2013.

Meer cijfers op www.dealersupportnet.nl