Betrouwbaar autobedrijf criterium 2 aanschaf occasion

De betrouwbaarheid van het autobedrijf is het op een na belangrijkste criterium bij de aanschaf van een tweedehands auto. Alleen de prijs scoort nog hoger, blijkt uit onderzoek in opdracht van LeasePlan Nederland.

Goos Marketing Research deed in opdracht van LeasePlan onderzoek naar het oriëntatieproces bij de aanschaf van occasions. Het onderzoek werd uitgevoerd via een CBS-representatieve steekproef onder 526 huishoudens.

De betrouwbaarheid van de verkopende partij en van het product is een belangrijke afweging in het aankoopproces. Vertrouwen ontstaat vooral wanneer consumenten inzicht krijgen in de volledige onderhoudsgeschiedenis van een occasion. Nederlanders vinden daarnaast zaken als inzicht in de schadehistorie en onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften van belang. Dat de auto van de eerste eigenaar is of vooraf grondig gereinigd is minder relevant.

Betrouwbaar autobedrijf criterium 2 aanschaf occasion - Automobielmanagement.nl

Betrouwbaar autobedrijf criterium 2 aanschaf occasion

De betrouwbaarheid van het autobedrijf is het op een na belangrijkste criterium bij de aanschaf van een tweedehands auto. Alleen de prijs scoort nog hoger, blijkt uit onderzoek in opdracht van LeasePlan Nederland.

Goos Marketing Research deed in opdracht van LeasePlan onderzoek naar het oriëntatieproces bij de aanschaf van occasions. Het onderzoek werd uitgevoerd via een CBS-representatieve steekproef onder 526 huishoudens.

De betrouwbaarheid van de verkopende partij en van het product is een belangrijke afweging in het aankoopproces. Vertrouwen ontstaat vooral wanneer consumenten inzicht krijgen in de volledige onderhoudsgeschiedenis van een occasion. Nederlanders vinden daarnaast zaken als inzicht in de schadehistorie en onderhoud volgens de fabrieksvoorschriften van belang. Dat de auto van de eerste eigenaar is of vooraf grondig gereinigd is minder relevant.