Geheel in stijl wordt de Occasion van het Jaar 2016 gekozen door een aantal experts uit de remarketingwereld. Gebaseerd op cijfers als onder meer marktaandeel, prijzen, marges en statijden zal deze prijs een uitstekende afspiegeling van de marktverhoudingen zijn.
Hoe wordt er beoordeeld?
Na een eerste selectie op basis van aantallen is het totale aanbod tot 25 genomineerden teruggebracht. Daarna komt de jury bij elkaar en legt het aanbod onder meer langs de onderstaande parameters en komt zo tot een top tien van genomineerden.
Alles gebaseerd op cijfers van VWE, Marktplaats, Macadam, BCA en Athlon Carlease, waarbij onder meer marktaandeel, viewings, schades, prijzen, marges en statijden als zelfstandige onderdelen langs de meetlat wordt gehouden. Hiermee zal deze prijs een uitstekende afspiegeling van de marktverhoudingen zijn. Heldere marktverhoudingen waarmee de verschillende sectoren aan de slag kunnen.
In een laatste bijeenkomst waarbij de cijfers individueel zijn gegeven komt er een ranglijst uit met een winnaar. Tijdens deze vergadering wordt deze ranglijst door de jury nog eens uitgebreid doorgenomen en met argumenten onderbouwd.
De winnaar ontvangt de prijs op het Driving Business Remarketing event op 21 april 2016.
Juryleden
Piet Renses, algemeen directeur VWE
Iede Aukema, algemeen directeur BCA
Michiel Aker, manager Business Development automotive Marktplaats
Joep Weijden, directeur Business Development van Macadam
Voorzitter van de jury is Peter Brouwer, hoofdredacteur Automobiel Management, bijgestaan door secretaris Rob Henneveld