Dieselschandalen hebben invloed op zoekgedrag autokoper

Wie op websites als Auto Trader een auto zoekt, zet tegenwoordig vaker de optie diesel uit.

Dieselschandalen hebben invloed op zoekgedrag autokoper

Iets meer dan de helft van de 55 miljoen maandelijkse bezoekers aan de Britse site van Auto Trader zoekt nu (ook) naar een diesel terwijl dat voor dieselgate en alle andere verhalen nog bijna driekwart was. Het aantal bezoekers dat een elektrische auto zoekt, is verzesvoudigd sinds ook de Britse regering een subsidieregeling aankondigde.

Ongeveer 25 procent van de Britse autozoekers tikt een specifieke brandstof, dus benzine, diesel of tegenwoordig ook elektrisch of hybride, aan. In november 2016 koos 71 procent van hen voor diesel, maar na dieselgate en nadat ook de regering in Londen moeilijke verhalen over de toekomst van diesels begon rond te strooien daalde dat naar 54 procent in mei dit jaar. Benzine ging tegelijkertijd omhoog van 26 naar 43 procent. Desalniettemin blijft diesel in ieder geval bij de Britten dus nog altijd favoriet.

Directeur retailer en consumer product Karolina Edwards-Smajda : "Gezien wat er de laatste tijd allemaal in de media is verschenen over diesel en de toekomst daarvan hoeven die cijfers niet te verbazen. Toch blijft de daling ondanks de voortdurende negatieve retoriek beperkt. Recent is het aandeel diesel zelfs weer wat toegenomen, dat toont aan hoe populair dat blijft bij de autokoper."

Dieselschandalen hebben invloed op zoekgedrag autokoper - Automobielmanagement.nl

Dieselschandalen hebben invloed op zoekgedrag autokoper

Wie op websites als Auto Trader een auto zoekt, zet tegenwoordig vaker de optie diesel uit.

Dieselschandalen hebben invloed op zoekgedrag autokoper

Iets meer dan de helft van de 55 miljoen maandelijkse bezoekers aan de Britse site van Auto Trader zoekt nu (ook) naar een diesel terwijl dat voor dieselgate en alle andere verhalen nog bijna driekwart was. Het aantal bezoekers dat een elektrische auto zoekt, is verzesvoudigd sinds ook de Britse regering een subsidieregeling aankondigde.

Ongeveer 25 procent van de Britse autozoekers tikt een specifieke brandstof, dus benzine, diesel of tegenwoordig ook elektrisch of hybride, aan. In november 2016 koos 71 procent van hen voor diesel, maar na dieselgate en nadat ook de regering in Londen moeilijke verhalen over de toekomst van diesels begon rond te strooien daalde dat naar 54 procent in mei dit jaar. Benzine ging tegelijkertijd omhoog van 26 naar 43 procent. Desalniettemin blijft diesel in ieder geval bij de Britten dus nog altijd favoriet.

Directeur retailer en consumer product Karolina Edwards-Smajda : "Gezien wat er de laatste tijd allemaal in de media is verschenen over diesel en de toekomst daarvan hoeven die cijfers niet te verbazen. Toch blijft de daling ondanks de voortdurende negatieve retoriek beperkt. Recent is het aandeel diesel zelfs weer wat toegenomen, dat toont aan hoe populair dat blijft bij de autokoper."