BMW komt met transparante onderhoudskosten

BMW introduceert de zogenaamde Value Service. Dit zijn onderhoudspakketten waarbij klanten vooraf en in één oogopslag inzicht krijgt in de kosten van het onderhoud van hun BMW.

Via een website kunnen klanten, door het invoeren van het kenteken van hun BMW, de pakketprijzen voor onderhoud van hun model en type direct online bekijken. Met de online afspraakplanner is een afspraak vervolgens zo gemaakt. BMW Value Service is beschikbaar voor de BMW 1-Serie (E81/E87), 3-Serie (E90/E91) en 5-Serie (E60/E61) van 2003 t/m 2007.

De onderhoudspakketten zijn gebaseerd op BMW Condition Based Service. Dit systeem (in alle BMW’s vanaf bouwjaar 2003) zorgt ervoor dat de auto via meldingen in het dashboard zelf gericht om onderhoud vraagt, wanneer dat nodig is.

De auto houdt zelf de conditie en het peil van diverse vloeistoffen en slijtagedelen in de gaten op basis van de rijstijl van de berijder. Op deze manier hoeven BMW klanten alleen onderhoud uit te laten voeren wanneer dat echt nodig is, aldus de Duitse autofabrikant.

Op het moment dat er een waarschuwingslampje op het dashboard van de auto gaat branden, weet de klant dus dat de auto onderhoud nodig heeft. Na het invullen van het kenteken op de website ziet de klant welke onderhoudspakketten voor zijn of haar BMW beschikbaar zijn.

De klant ziet bovendien welke werkzaamheden en welke onderdelen deel uitmaken van het pakket. All-in, dus inclusief arbeidsloon, BTW en Originele BMW Onderdelen. BMW Value Service ligt in het verlengde van de ‘sterrenscore’, waarmee klanten sinds de zomer van 2011 hun dealer op zijn eigen dealersite in alle openheid kunnen beoordelen. Beide passen in het streven van de BMW Group Nederland naar een hogere klanttevredenheid.

BMW komt met transparante onderhoudskosten - Automobielmanagement.nl

BMW komt met transparante onderhoudskosten

BMW introduceert de zogenaamde Value Service. Dit zijn onderhoudspakketten waarbij klanten vooraf en in één oogopslag inzicht krijgt in de kosten van het onderhoud van hun BMW.

Via een website kunnen klanten, door het invoeren van het kenteken van hun BMW, de pakketprijzen voor onderhoud van hun model en type direct online bekijken. Met de online afspraakplanner is een afspraak vervolgens zo gemaakt. BMW Value Service is beschikbaar voor de BMW 1-Serie (E81/E87), 3-Serie (E90/E91) en 5-Serie (E60/E61) van 2003 t/m 2007.

De onderhoudspakketten zijn gebaseerd op BMW Condition Based Service. Dit systeem (in alle BMW’s vanaf bouwjaar 2003) zorgt ervoor dat de auto via meldingen in het dashboard zelf gericht om onderhoud vraagt, wanneer dat nodig is.

De auto houdt zelf de conditie en het peil van diverse vloeistoffen en slijtagedelen in de gaten op basis van de rijstijl van de berijder. Op deze manier hoeven BMW klanten alleen onderhoud uit te laten voeren wanneer dat echt nodig is, aldus de Duitse autofabrikant.

Op het moment dat er een waarschuwingslampje op het dashboard van de auto gaat branden, weet de klant dus dat de auto onderhoud nodig heeft. Na het invullen van het kenteken op de website ziet de klant welke onderhoudspakketten voor zijn of haar BMW beschikbaar zijn.

De klant ziet bovendien welke werkzaamheden en welke onderdelen deel uitmaken van het pakket. All-in, dus inclusief arbeidsloon, BTW en Originele BMW Onderdelen. BMW Value Service ligt in het verlengde van de ‘sterrenscore’, waarmee klanten sinds de zomer van 2011 hun dealer op zijn eigen dealersite in alle openheid kunnen beoordelen. Beide passen in het streven van de BMW Group Nederland naar een hogere klanttevredenheid.