Ferrari’s V8 verkozen tot “Performance Engine of the Year” (filmpje)

Ferrari’s V8 is opnieuw geëindigd als “Best Performance Engine” in de “Internationale Engine of the Year Awards”.

In 2011 was dat ook het geval en voor 2012 kan het huis uit Maranello de titel ook weer in z’n zak steken. Het herkenbare 4499 cc blok dat de cilinders onder een hoek van 90 graden heeft staan, een platte krukas heeft en dry-sump smering, kreeg ook de titel beste motor boven de 4 liter. De 4.5 L en 570 pk sterke motor is ook de basis voor Maserati’s 4.2 en 4.7 V8. Momenteel werkt Ferrari hard aan een nieuwe motor, die z’n weg zal vinden naar enkele toekomstige Maserati-modellen.

De jury bestond uit journalisten uit 35 verschillende landen. Ferrari’s blok scoort zeer hoog op het gebied van efficiëntie, flexibiliteit, prestaties, geluid en gebruikersgemak (De V8 bereikt een maximum toerental van 9.000 1/min en heeft een hoge compressieverhouding van 12,5:1). Hoofd van Ferrari’s afdeling voor motor-ontwikkeling Jean Jacques His, nam de prijs in ontvangst. Hij noemde het een topprestatie van Ferrari om deze prijs nogmaals te winnen, want de concurrentie heeft op dit gebied het afgelopen jaar ook niet bepaald stilgezeten. Bekijk onderstaand filmpje over de assemblage van de Ferrari V8-motor. 

Bron: AutoEdizione

Ferrari’s V8 verkozen tot “Performance Engine of the Year” (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Ferrari’s V8 verkozen tot “Performance Engine of the Year” (filmpje)

Ferrari’s V8 is opnieuw geëindigd als “Best Performance Engine” in de “Internationale Engine of the Year Awards”.

In 2011 was dat ook het geval en voor 2012 kan het huis uit Maranello de titel ook weer in z’n zak steken. Het herkenbare 4499 cc blok dat de cilinders onder een hoek van 90 graden heeft staan, een platte krukas heeft en dry-sump smering, kreeg ook de titel beste motor boven de 4 liter. De 4.5 L en 570 pk sterke motor is ook de basis voor Maserati’s 4.2 en 4.7 V8. Momenteel werkt Ferrari hard aan een nieuwe motor, die z’n weg zal vinden naar enkele toekomstige Maserati-modellen.

De jury bestond uit journalisten uit 35 verschillende landen. Ferrari’s blok scoort zeer hoog op het gebied van efficiëntie, flexibiliteit, prestaties, geluid en gebruikersgemak (De V8 bereikt een maximum toerental van 9.000 1/min en heeft een hoge compressieverhouding van 12,5:1). Hoofd van Ferrari’s afdeling voor motor-ontwikkeling Jean Jacques His, nam de prijs in ontvangst. Hij noemde het een topprestatie van Ferrari om deze prijs nogmaals te winnen, want de concurrentie heeft op dit gebied het afgelopen jaar ook niet bepaald stilgezeten. Bekijk onderstaand filmpje over de assemblage van de Ferrari V8-motor. 

Bron: AutoEdizione