Zwart/zwart effect schuift op naar wereldwijd de tweede plaats, vooral vanwege de gestegen populariteit in de Asia Pacific markt. Daar wordt deze kleur geassocieerd met hoge kwaliteit en luxe. Zilver viel terug naar de derde plaats. De populariteit ervan werd overal minder, vooral in de belangrijke grote automarkten van Europa en Azië.  

DuPont onderzoekt al zestig jaar kleurentrends in de automobielindustrie. Jaarlijks komt het bedrijf met zowel een wereldranglijst van populaire autokleuren als trends in elf belangrijke mondiale autoregio’s.

De top tien van populairste autokleuren wereldwijd ziet er volgens DuPont als volgt uit:

1. Wit/Wit Parelmoer – 23 procent
2. Zwart/Zwart Effect – 21 procent
3. Zilver – 18 procent
4. Grijs – 14 procent
5. Rood – 8 procent
6. Blauw – 6 procent
7. Bruin/Beige – 6 procent
8. Groen – 1 procent
9. Geel/Goud – 1 procent
10. Anders – 2 procent