Garantiespecialist CarGarantie beschikt over een centrum voor klantencontactprogramma’s dat dealers zowel voor garantieverlenging bij nieuwe auto’s als voor garantie op occasions, efficiënte programma’s voorstelt. Op langere termijn zorgen de garantieprogramma’s ervoor dat klanten zich aan het autobedrijf binden, wat resulteert in hogere winst zonder meerkosten voor de dealer.
De reparatiekosten worden binnen enkele dagen na het voorleggen van de factuur vergoed zodat het autobedrijf over het algemeen al over de fondsen beschikt nog voor het de gebruikte onderdelen zelf moet betalen, zo meldt CarGarantie.
Na de oprichting van de onderneming in 1971 was CarGarantie de eerste aanbieder in Duitsland die met een garantie voor occasions uitpakte. Twee jaar later breidde de garantiespecialist zijn aanbod uit met een verlengde garantie voor nieuwe auto’s. Sindsdien werd het productassortiment voortdurend uitgebreid en aan de veranderende eisen van de markt aangepast. De oprichting van de eerste vestiging in Zwitserland gaf in 1993 het startsein voor de internationale expansie van de onderneming, sinds 2000 is CarGarantie ook in Nederland actief.  Intussen is de gespecialiseerde verzekeraar actief in achttien Europese landen en in China. In Nederland heeft CarGarantie samenwerkingsverbanden opgezet met de importeurs van Citroën, Ford, Harley-Davidson, Honda, Kia, KTM, Mazda, Opel, Smart en Subaru. CarGarantie heeft naar eigen zeggen 2,1 miljoen garantieovereenkomsten in portefeuille bij en 23 duizend contractpartners.