Aan houders van de Volvo Loyalty Card zijn duizend arrangementen verkocht. Deze variëren van ochtend-/middag-/avondprogramma’s met RIB experience (een tochtje op de Noordzeek met een snelle (Rigid Inflateble Boat) powerboat. Voor het vertrek van de schepen op zaterdag zijn er speciale arrangementen.

Volvo heeft twintig XC90-shuttles ingezet voor het vervoer van zijn gasten. Ze worden in een groot paviljoen op het terrein ontvangen en krijgen een videopresentatie van de ins en outs van de zeilrace. Volvo sponsort de Ocean Race-organisatie, niet de boten, zegt Richard Snijders, algemeen directeur van Volvo Nederland. "Zoals Bernie Ecclestone de baas is van de Formule 1. In de organisatie werken een aantal Nederlanders, ook de COO is een landgenoot. Er is sprake van om de standplaats Alicante te verruilen voor Den Haag. In Nederland hebben we veel exposure, ook al gaat het hier alleen om een pitstop. Op alle negen stops samen (sommige een week of langer, red.) trekt de race drie miljoen bezoekers en wordt veel televisietijd aan het evenement besteed."

Zowel Volvo Cars als Volvo Truck & Busses biedt gedurende de zeilraceperiode een Volvo Ocean Race Edition aan. In het geval van de Cars op de V40, V40 Cross Country, V60 en XC60. Voor een meerprijs van zeven- en negenduizend euro krijgt de koper een waslijst aan extra’s. Bij de trucks gaat het om een speciale editie van de FH13 en FH16. Deze unit komt dit weekend met 10 klanten naar de Scheveningse haven.

Het Volvo Ocean Race Festival duurt drie dagen, de toegang is gratis. Voor de avondoptredens van onder meer Anouk en Golden Earring moet entree worden betaald. (HHemmes)