"We kunnen weer verder en toewerken naar onze ambitieuze doelen, zoals een fusie met Volta Volare", zegt Spyker-CEO Victor Muller in een persbericht. De topman gaf eerder al aan brood te zien in een deal met de Amerikaanse fabrikant van elektrische vliegtuigjes. In dat geval zou de bouw van elektrische auto’s een optie kunnen zijn.
Vorige week dinsdag wees het Hof een bezwaar af dat de Letse bank LKD Lizings als enige schuldeiser had ingediend tegen het crediteurenakkoord van Spyker met zijn overige crediteuren. Conform dat akkoord zou de bank slechts een fractie terugzien van de twee miljoen euro die ze nog tegoed had. De overige schuldeisers stemden in, uit vrees bij een faillissement van Spyker helemaal niets terug te krijgen. Vandaag om 11.59 uur verliep de termijn waarbinnen LKD Lizings beroep had kunnen aantekenen. Daarmee zijn Spyker NV c.q. Spyker Automobielen officieel uit surseance van betaling.
Bewindvoerder Pasman zal het akkoord en de lopende verplichtingen tot en met juli afwikkelen. Per 1 augustus kan Spyker – bevrijd van zijn schulden – de bedrijfsvoering continueren. Of dat gebeurt valt te bezien, meldt de website Spyker-Saab blog. Er zou dertig tot vijftig miljoen euro nodig zijn om Spyker weer helemaal up and running te krijgen. Bovendien is er sinds begin dit jaar geen personeel meer voor de fabriek in Zeewolde en ontbreken vooralsnog voldoende financiële middelen. Er rijden volgens de Nederlandse autofabrikant circa 250 exemplaren van Spyker op de weg.
Reuze benieuwd wie de volgende opportunist is die door Muller in een krijtpak wordt gehesen….
Auto vrienden,
Als iemand zegt, dat is onmogelijk, dan weet je wat je te doen staat.
Haal Dhr. Victor Muller erbij, altijd optimistisch over zijn toekomst.
En met Spyker, het is niet het einde, wederom een nieuw begin van het einde, het wordt weer leuk in autoland met VITOR. Muller.