Poll AM: einde BPM niet redmiddel autobranche

Beëindiging van de BPM is niet hét middel dat de Nederlandse autobranche er weer bovenop helpt. Dat vindt een kleine meerderheid van de stemmers op de online poll van Automobiel Management.

Van de 1278 stemmers zegt 53 procent het oneens te zijn met de stelling dat afbouw c.q. stopzetten het redmiddel is. Negen procent vindt dat juist wel en – opvallend – liefst 38 procent zegt geen mening te hebben over dit onderwerp.

De AM-redactie wijdt haar nieuwste stelling aan de perikelen rond de AutoRAI. Ondanks een relatief succesvolle editie in april jl. blijkt er onder fabrikanten/importeurs onvoldoende animo om in te schrijven voor editie 2017. De organisatie heeft daarom besloten dat jaar geen AutoRAI te houden. Wat denkt u: is dit de definitieve doodsteek van ‘onze’ nationale autobeurs, die in 2013 ook al geen doorgang kon vinden vanwege gebrek aan animo bij de merken? Of komt er ‘gewoon’ weer een show in de jaren erna?

Reacties

Het zijn de veranderingen in de BPM heffing die van directe invloed zijn op autoverkopen. De BPM op zich heeft weinig tot geen effect op het verkoopvolume. Het is dan ook helemaal niet verkeerd om een forse aanschafbelasting in stand te houden, zij het dat het wel een heffing moet zijn die wordt gebruikt om houderschapsbelasting naar een redelijk niveau te verlagen, zonder idiote verschillen per brandstofsoort en onderscheid naar grijs en geel kenteken.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

De BPM heeft wel degelijk invloed op het verkoopvolume. Het veroorzaakt uitstelgedrag (langer doorrijden met een nieuw aangeschafte auto) en omzet- en margederving (goedkopere modellen).

Geplaatst door: Johannes op
Poll AM: einde BPM niet redmiddel autobranche - Automobielmanagement.nl

Poll AM: einde BPM niet redmiddel autobranche

Beëindiging van de BPM is niet hét middel dat de Nederlandse autobranche er weer bovenop helpt. Dat vindt een kleine meerderheid van de stemmers op de online poll van Automobiel Management.

Van de 1278 stemmers zegt 53 procent het oneens te zijn met de stelling dat afbouw c.q. stopzetten het redmiddel is. Negen procent vindt dat juist wel en – opvallend – liefst 38 procent zegt geen mening te hebben over dit onderwerp.

De AM-redactie wijdt haar nieuwste stelling aan de perikelen rond de AutoRAI. Ondanks een relatief succesvolle editie in april jl. blijkt er onder fabrikanten/importeurs onvoldoende animo om in te schrijven voor editie 2017. De organisatie heeft daarom besloten dat jaar geen AutoRAI te houden. Wat denkt u: is dit de definitieve doodsteek van ‘onze’ nationale autobeurs, die in 2013 ook al geen doorgang kon vinden vanwege gebrek aan animo bij de merken? Of komt er ‘gewoon’ weer een show in de jaren erna?

Reacties

Het zijn de veranderingen in de BPM heffing die van directe invloed zijn op autoverkopen. De BPM op zich heeft weinig tot geen effect op het verkoopvolume. Het is dan ook helemaal niet verkeerd om een forse aanschafbelasting in stand te houden, zij het dat het wel een heffing moet zijn die wordt gebruikt om houderschapsbelasting naar een redelijk niveau te verlagen, zonder idiote verschillen per brandstofsoort en onderscheid naar grijs en geel kenteken.

Geplaatst door: Roel Hindriks op

De BPM heeft wel degelijk invloed op het verkoopvolume. Het veroorzaakt uitstelgedrag (langer doorrijden met een nieuw aangeschafte auto) en omzet- en margederving (goedkopere modellen).

Geplaatst door: Johannes op