Regels rijden Franse tweewielermarkt in de wielen

Vanaf 1 januari aanstaande mogen in Frankrijk alleen nog motoren en scooters van meer dan 125 cc verkocht worden die voldoen aan de Euro 4 norm. Ook moeten de tweewielers voorzien zijn van ABS en komt er een verplichte keuring.

honda motor

Voor kleinere motoren en scooters gaan de striktere regels een jaar later in. Een aantal bekende fabrikanten heeft vanwege deze nieuwe maatregelen besloten bepaalde modellen niet meer in Frankrijk te verkopen. Bij Honda gaat het bijvoorbeeld om 10 van de 45 modellen die nu in de showroom staan. "Daarbij gaat het vooral om machines die te weinig verkocht worden om ze aan te passen aan Euro 4,” zegt een woordvoerder van Honda France.

Suzuki moet het bestaande aanbod met zo’n 10 procent terugbrengen, vooral omdat veel modellen niet voorzien zijn van ABS. ‘’Een aantal modellen hebben we aangepast, voor andere is het einde oefening,” zegt men bij Suzuki. BMW heeft minder problemen want daar voldoen alle motoren sinds vorig jaar al aan Euro 4 terwijl ze al vier jaar voorzien zijn van ABS.

Regels rijden Franse tweewielermarkt in de wielen - Automobielmanagement.nl

Regels rijden Franse tweewielermarkt in de wielen

Vanaf 1 januari aanstaande mogen in Frankrijk alleen nog motoren en scooters van meer dan 125 cc verkocht worden die voldoen aan de Euro 4 norm. Ook moeten de tweewielers voorzien zijn van ABS en komt er een verplichte keuring.

honda motor

Voor kleinere motoren en scooters gaan de striktere regels een jaar later in. Een aantal bekende fabrikanten heeft vanwege deze nieuwe maatregelen besloten bepaalde modellen niet meer in Frankrijk te verkopen. Bij Honda gaat het bijvoorbeeld om 10 van de 45 modellen die nu in de showroom staan. "Daarbij gaat het vooral om machines die te weinig verkocht worden om ze aan te passen aan Euro 4,” zegt een woordvoerder van Honda France.

Suzuki moet het bestaande aanbod met zo’n 10 procent terugbrengen, vooral omdat veel modellen niet voorzien zijn van ABS. ‘’Een aantal modellen hebben we aangepast, voor andere is het einde oefening,” zegt men bij Suzuki. BMW heeft minder problemen want daar voldoen alle motoren sinds vorig jaar al aan Euro 4 terwijl ze al vier jaar voorzien zijn van ABS.