Faraday Future weigert dienst bij introductie (filmpje)

De presentatie van de FF91, de eerste peperdure en superluxe sportwagen van Faraday Future, is niet geheel volgens plan verlopen.

Faraday Future weigert dienst bij introductie

De auto zou op het toneel zelf achteruit in moeten parkeren maar weigerde elke dienst. Op de parkeerplaats buiten was het nog wel gelukt maar onder de schijnwerpers zag de FF91 het kennelijk niet meer zitten.

Dat was ‘embarrasing’ voor Faraday Future’s directeur R&D en engineering Nick Sampson en vooral voor de belangrijkste financier van de Chinees/Amerikaanse start-up Jia Yueting. Sampson vroeg Jia om op de afstandbediening de knop voor het zelf-parkeren in te drukken maar dat leidde tot helemaal niets: de auto bleef stofstijf staan. "Hij schijnt een beetje lui vanavond," was alles wat Sampson wist uit te brengen. Na wat ingrepen door een monteur en nadat de meeste schijnwerpers waren gedoofd reed de auto wel een paar meter vooruit maar van zelf-parkeren was weinig te zien.

Bekijk het filmpje vanaf 57 minuten. 

Faraday Future weigert dienst bij introductie (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Faraday Future weigert dienst bij introductie (filmpje)

De presentatie van de FF91, de eerste peperdure en superluxe sportwagen van Faraday Future, is niet geheel volgens plan verlopen.

Faraday Future weigert dienst bij introductie

De auto zou op het toneel zelf achteruit in moeten parkeren maar weigerde elke dienst. Op de parkeerplaats buiten was het nog wel gelukt maar onder de schijnwerpers zag de FF91 het kennelijk niet meer zitten.

Dat was ‘embarrasing’ voor Faraday Future’s directeur R&D en engineering Nick Sampson en vooral voor de belangrijkste financier van de Chinees/Amerikaanse start-up Jia Yueting. Sampson vroeg Jia om op de afstandbediening de knop voor het zelf-parkeren in te drukken maar dat leidde tot helemaal niets: de auto bleef stofstijf staan. "Hij schijnt een beetje lui vanavond," was alles wat Sampson wist uit te brengen. Na wat ingrepen door een monteur en nadat de meeste schijnwerpers waren gedoofd reed de auto wel een paar meter vooruit maar van zelf-parkeren was weinig te zien.

Bekijk het filmpje vanaf 57 minuten.