Autoverkoper irriteert vrouwen

Vrouwen voelen zich niet prettig in de showroom van de autodealer en kiezen er daarom steeds vaker voor om online een auto te vinden en zelfs te kopen.

Autoverkoper irriteert vrouwen

Het meest irriterend, in ieder geval voor veel vrouwen, zijn de aandringende verkopers bij de meeste dealers. Ook het grote aantal modellen en extra’s en de ingewikkelde financiering leiden vrouwen vaak tot wanhoop. Op het internet kunnen ze daar ‘s rustig naar kijken en zien wat ze eigenlijk willen en wat niet.

Dat komt naar voren uit een onderzoek onder een duizendtal autokopers door de Britse verhuurspecialist BuyaCar.co.uk. De site merkte dat er veel meer vrouwelijke bezoekers kwamen dan mannen en wilde wel eens weten hoe dat kwam. Afgelopen jaar is het aantal vrouwen dat BuyaCar.co.uk bezocht met meer dan de driekwart toegenomen terwijl de toename bij mannen net 20 procent bedroeg. "Dat blijkt veel te maken te hebben met het feit dat vrouwen zich vaak niet op hun gemak voelen in de autoshowroom en de manier waarop we tot nu toe meestal auto’s kopen. De helft van de vrouwen zegt dat ze er gestresst van raken terwijl dat bij mannen maar 20 procent is," aldus BuyaCar.co.uk. Op afstand bovenaan de lijst van irritatiebronnen stonden de verkopers die maar aan blijven dringen en doorzeuren, voegt de site er aan toe. "Het hoeft allemaal geen slecht nieuws te zijn voor de dealer want die kunnen natuurlijk zelf ook meer online gaan."

Reacties

zo’n flauwekul heb ik nog nooit gelezen. ik heb de cursus gehad verkopen aan de vrouwelijke klant.

Geplaatst door: Maurice op

Je kunt verkopen of niet. Belangrijkste is dat je de klant goed kunt aanvoelen en kunt spiegelen. Snel een klik zoeken…

Geplaatst door: Patrick op

Volgens mij zijn hier inderdaad nog wel stappen te maken. Doe maar eens een onderzoek onder je eigen vrouwelijk klanten en vraag of ze je bedrijf enthousiast promoten omdat je zo gastvrijheid naar hun bent.Meer vrouwelijke verkopers zou trouwens ook niet verkeerd zijn.

Geplaatst door: Johan Lammers op

Beste Maurice

Dat zal jij dan toch moeten weten dat het geen flauwe kul is aks jij de cursus hebt gedaan. Of de training was heel kort of je hebt niet goed opgelet!

Willem

Geplaatst door: Willem op

Op https://bynco.com zien we ook dat we veel vrouwelijk verkeer in onze webwinkel hebben. Blijkbaar voorziet het online kopen van een auto in een behoefte. We herkennen ons dus in het resultaten van het Engelse onderzoek. Een parallel met de NL markt lijkt er te zijn wat ons betreft.

Geplaatst door: Mark op

Beste Maurice,

Hartelijk dank voor je bijdrage en uitermate deskundig dat je met een korte regel een heel artikel zo krachtig kunt onderstrepen. Knap staaltje!

Geplaatst door: Peter op

Bewijst eens te meer dat er vooral behoefte is aan meer vrouwelijke verkopers. Sowieso meer vrouwen in autobedrijven. Bij ons prima geregeld: 50/50 m/v!

Geplaatst door: Eldy op
Autoverkoper irriteert vrouwen - Automobielmanagement.nl

Autoverkoper irriteert vrouwen

Vrouwen voelen zich niet prettig in de showroom van de autodealer en kiezen er daarom steeds vaker voor om online een auto te vinden en zelfs te kopen.

Autoverkoper irriteert vrouwen

Het meest irriterend, in ieder geval voor veel vrouwen, zijn de aandringende verkopers bij de meeste dealers. Ook het grote aantal modellen en extra’s en de ingewikkelde financiering leiden vrouwen vaak tot wanhoop. Op het internet kunnen ze daar ‘s rustig naar kijken en zien wat ze eigenlijk willen en wat niet.

Dat komt naar voren uit een onderzoek onder een duizendtal autokopers door de Britse verhuurspecialist BuyaCar.co.uk. De site merkte dat er veel meer vrouwelijke bezoekers kwamen dan mannen en wilde wel eens weten hoe dat kwam. Afgelopen jaar is het aantal vrouwen dat BuyaCar.co.uk bezocht met meer dan de driekwart toegenomen terwijl de toename bij mannen net 20 procent bedroeg. "Dat blijkt veel te maken te hebben met het feit dat vrouwen zich vaak niet op hun gemak voelen in de autoshowroom en de manier waarop we tot nu toe meestal auto’s kopen. De helft van de vrouwen zegt dat ze er gestresst van raken terwijl dat bij mannen maar 20 procent is," aldus BuyaCar.co.uk. Op afstand bovenaan de lijst van irritatiebronnen stonden de verkopers die maar aan blijven dringen en doorzeuren, voegt de site er aan toe. "Het hoeft allemaal geen slecht nieuws te zijn voor de dealer want die kunnen natuurlijk zelf ook meer online gaan."

Reacties

zo’n flauwekul heb ik nog nooit gelezen. ik heb de cursus gehad verkopen aan de vrouwelijke klant.

Geplaatst door: Maurice op

Je kunt verkopen of niet. Belangrijkste is dat je de klant goed kunt aanvoelen en kunt spiegelen. Snel een klik zoeken…

Geplaatst door: Patrick op

Volgens mij zijn hier inderdaad nog wel stappen te maken. Doe maar eens een onderzoek onder je eigen vrouwelijk klanten en vraag of ze je bedrijf enthousiast promoten omdat je zo gastvrijheid naar hun bent.Meer vrouwelijke verkopers zou trouwens ook niet verkeerd zijn.

Geplaatst door: Johan Lammers op

Beste Maurice

Dat zal jij dan toch moeten weten dat het geen flauwe kul is aks jij de cursus hebt gedaan. Of de training was heel kort of je hebt niet goed opgelet!

Willem

Geplaatst door: Willem op

Op https://bynco.com zien we ook dat we veel vrouwelijk verkeer in onze webwinkel hebben. Blijkbaar voorziet het online kopen van een auto in een behoefte. We herkennen ons dus in het resultaten van het Engelse onderzoek. Een parallel met de NL markt lijkt er te zijn wat ons betreft.

Geplaatst door: Mark op

Beste Maurice,

Hartelijk dank voor je bijdrage en uitermate deskundig dat je met een korte regel een heel artikel zo krachtig kunt onderstrepen. Knap staaltje!

Geplaatst door: Peter op

Bewijst eens te meer dat er vooral behoefte is aan meer vrouwelijke verkopers. Sowieso meer vrouwen in autobedrijven. Bij ons prima geregeld: 50/50 m/v!

Geplaatst door: Eldy op